A vasúti szolgáltatással versenyezve bővíti a távolsági autóbusz-kínálatot a DB AG. Az egyik leányvállalata április 8-ától újabb autóbusz-járatot indít Berlin és München között.
Újabb autóbusz-járatpárt indít a DB AG leányvállalata, a BerlinLinienBus, azaz a BLB Berlin és München között. A Lipcse értinésével közlekedő járatok immáron naponta kétszer indulnak majd a Berlin–Lipcse–Hof–Nürnberg–München útvonalon.
A DB AG sajtósai közölték: az április 8-ától induló második járatpáron is a megszokott kényelem várja az utasokat: a 22 eurótól kezdődő árazású, egyútra szóló jegyért cserében a hét órás utazás során a klimatizált utastérben konnektorokat kínálnak az elektromos kütyükhöz, emellett pedig mellékhelyiséget is biztosítanak az autóbuszon.
A lépés azért is érdekes, mert a DB AG Berlin és Lipcse között két-két órás ütemben IC- és ICE-vonatokat is közlekedtet 1 óra 15 perc körüli menetidővel, míg Berlin és München között Lipcse és Jena, valamint Nürnberg érintésével 14 pár IC- és ICE-vonatot kínál, a megállási rendtől függően 6-7 óra közötti meneidővel.
(fotó: BEX / DB AG)
A német távolsági autóbuszos piac meglehetősen szűk: a legutóbbi időkig, azaz január 1-éig szigorú szabályozás volt érvényben, amely törvényi szinten előnyben részesítette a vasutat és csak olyan viszonylatokra kaphattak koncessziót a buszos cégek, ahol alapvetően nem volt távolsági vasúti forgalom, a többi viszonylaton kizárólag tisztán piaci alapokon nyújthatták szolgáltatásaikat. Egyedüli kivétel volt ez alól Berlin, amely különleges státuszt élvezett a város II. Világháború utáni kettéosztottsága miatt, hiszen a tranzit-autópályákon könnyebb volt elérni a várost, mint vasúton, ahol az NDK és annak vasútja, a DR komolyan korlátozta a rendelkezésre álló kapacitásokat.
Az új szabályozás szerint 2013. január 1. után bármilyen viszonylatra lehet koncessziót kérni az államtól, lényegében egy feltétel van csak: a legkisebb megállótávolságnak, pontosabban utazási hossznak legalább ötven kilométeresnek kell lennie.
Halász Péter