Egyelőre csak kettőt hívott le a DB AG a lengyel PESA-val kötött járműbeszerzési keretszerződésben rögzített 470 motorvonatból. A német vasút az első lengyel motorkocsikat 2015-ben állítaná forgalomban.
A 2012-es InnoTrans egyik tagadhatatlan meglepetése volt a DB AG és a PESA Bydgoszcz SA. keretmegállapodása, amely összesen 470 motorvonat lehetséges beszerzéséről szólt. A DB AG egyelőre csak kettő járművet hívott le a keretből, azonban ez így is komoly esemény, hiszen hosszú idő után nem hazai, hanem külföldi gyártótól szerez be vasúti járművet a német vasút – ráadásul új járművet.
A DB AG most két- és egy egyrészes járművet rendelt. A motorvonatoknak 2015 októberéig be kell szerezniük a Szövetségi Vasúti Hatóság, az EBA valamennyi, az üzemeltetéshez és az utasszállításhoz szükséges engedélyét – ami a Talent 2-es motorvonatok üzembe állítása nyomán láthatóan nem egyszerű feladat. Szerencsére a kétrészes vonatok esetében nem csak a német vasútnak, hanem a Regentalbahnnak is meg kell küzdeni az Oberpfalzbahn vonalára szánt vonatok miatt.
A DB AG most két- és egy egyrészes járművet rendelt. A motorvonatoknak 2015 októberéig be kell szerezniük a Szövetségi Vasúti Hatóság, az EBA valamennyi, az üzemeltetéshez és az utasszállításhoz szükséges engedélyét – ami a Talent 2-es motorvonatok üzembe állítása nyomán láthatóan nem egyszerű feladat. Szerencsére a kétrészes vonatok esetében nem csak a német vasútnak, hanem a Regentalbahnnak is meg kell küzdeni az Oberpfalzbahn vonalára szánt vonatok miatt.
A PESA bemutató-járműve a 2012-es InnoTranson, az Oberpfalzbahn színeiben
(fotó: Halász Péter)
(fotó: Halász Péter)
A két járművel a DB AG elsősorban a megrendelői szervezetek és az utasok igényeit szeretné felmérni. Az utazóközönség egy kiválasztott mintája maga is tesztelheti majd a DB Regionál szolgálatba álló járműveket és észrevételeiket a belső tér végleges kialakítása során figyelembe veszik – ígéri a DB AG.
Halász Péter