A tervezettnél később, legkorábban 2014 közepén állhatnak forgalomba a DB Fernverkehr emeletes IC-ingái. Pedig úgy tervezték, hogy már a decemberi menetrendváltással csatasorba állnak a fehér TRAXX-okkal tolt-vont szerelvények.
A tervezett 2013 decemberi forgalomba állítás helyett legkorábban csak 2014 közepén állhatnak csatasorba a DB AG emeletes InterCity-vonatai. A DB még 2010-ben rendelt a Bombardiertől 27 emeletes ingavonati szerelvényt (összesen 135 kocsit) és hozzá tartozó TRAXX-okat. A 146.5-ös sorozatba sorolt TRAXX P160AC2 típusú gépek készülgetnek Kasselben, azonban a betétkocsikról egyelőre semmi hír sincs még.
Látványterv már jó ideje van, de egyelőre még nem a kézzelfogható valóság részesei az emeletes IC-k
(grafika: DB AG)
(grafika: DB AG)
A tervek szerint december 15-étől álltak volna forgalomba az első vonatok Lipcse, Hannover, Bréma és Emden között. Az új vonatok csatasorba állítását összekötötték volna azzal a lépéssel, hogy Alsó-Szászországban egyes szakaszokon, először a 160 kilométer hosszú Norddeich Mole–Bréma viszonylaton a távolsági vonatokon is elfogadják a közlekedési szövetségi jegyeket, cserében pedig a tartomány anyagilag támogatja a távolsági vonatok közlekedtetését. Így vonzó, órás követési sűrűségű utazási lehetőséget kínál majd a vasút a regionális és a távolsági forgalomban egyaránt.
A szerelvények késése miatt a DB AG pótló vonatokról kénytelen gondoskodni – ez nem egyszerű feladat az egyébként is komoly járműhiánnyal küzdő cégnél.
Halász Péter