Aláírták a szerződést a MÁV-START és a GYSEV vezetői a 42+6 darabot magában foglaló motorvonat-beszerzésről a gyártó Stadler Rail és az Európai Unió képviselőivel.
Az összesen 48 darab, négyrészes, elővárosi kivitelű motorvonatért darabonként 5,558 millió eurót fizetnek a vasúttársaságok. A pénzügyi háttér 85 százalékát EU-s támogatásokból, a KÖZOP forrásaiból állják. Érdekességként érdemes megjegyezni, hogy a korábbi hatvan darabos széria esetében 4,7-4,8 millió euró volt egy motorvonat vételára.
Az első motorvonat 2014 őszén állhat csatasorba, az utolsó motorvonatot 2015 szeptember végéig kell forgalomba állítani, hogy az uniós forrásokat maradéktalanul le lehessen hívni.
A MÁV-START kötelékében forgalomba álló új járművek a jelenlegi tervek szerint a Budapest–Székesfehérvár, Budapest–Pusztaszabolcs, Budapest–Esztergom, Budapest–Szob, Budapest–Veresegyház–Vác és Budapest–Cegléd–Szolnok vonalakon közlekednek majd. A GYSEV részére szállított járművek a vasúttársaság villamosított, magyarországi vasútvonalain teljesítenek majd szolgálatot – áll a MÁV-START és a GYSEV közleményében.
A MÁV-START kötelékében forgalomba álló új járművek a jelenlegi tervek szerint a Budapest–Székesfehérvár, Budapest–Pusztaszabolcs, Budapest–Esztergom, Budapest–Szob, Budapest–Veresegyház–Vác és Budapest–Cegléd–Szolnok vonalakon közlekednek majd. A GYSEV részére szállított járművek a vasúttársaság villamosított, magyarországi vasútvonalain teljesítenek majd szolgálatot – áll a MÁV-START és a GYSEV közleményében.
Az új motorvonatok a korábbiakhoz képest új utastájékoztató rendszert kapnak, illetve a járművekre az ETCS járműoldali berendezéseit is felszerelik, ráadásul egyből a Level 2-es kiépítettségi szinthez igazodva. Az utasok kényelmét szolgálja, hogy a 211 ülőhellyel rendelkező járművekben végre legálisan is használható konnektorok lesznek és a gyártó előkészíti a wifi beépítésére is előkészíti a motorvonatokat.
Mint emlékezetes, a MÁV-Vonatösszeállítás nevű oldal szerkesztője arra buzdította nemrégiben az olvasóit, hogy írjanak a MÁV-START-nak a motorvonatok korábbiaktól eltérő, kék színe és az első osztályú utastér kialakítása érdekében. A hírek alapján úgy tűnik, hogy ez a kezdeményezés hatástalan volt.
Mint emlékezetes, a MÁV-Vonatösszeállítás nevű oldal szerkesztője arra buzdította nemrégiben az olvasóit, hogy írjanak a MÁV-START-nak a motorvonatok korábbiaktól eltérő, kék színe és az első osztályú utastér kialakítása érdekében. A hírek alapján úgy tűnik, hogy ez a kezdeményezés hatástalan volt.
Halász Péter