2013. 03. 07.

ICE-pótló IC-k

Egyre gyakrabban folyamodik a DB AG ahhoz a módszerhez, hogy a hiányzó ICE-szerelvények helyett nem operatívan, hanem előre tervezetten vet be hagyományos InterCity-vonatokat. Az utóbbi időben, különösen a hétvégéken esik a járműhiány áldozatául a Berlin és Köln közötti ICE-viszonylat.



A DB AG közlése szerint március 8. és 12. között a Berlin és Köln közötti ICE-vonatok némelyike helyett hagyományos IC-vonatok indulnak majd. Azonban érdemes tudni, hogy amíg az ICE-szerelvényeket Hammban megosztják, addig a pótló vonatok csak az egyik „szárnyat”, az Essen és Düsseldorf érintésével közlekedő járatok útvonalát érintik. A másik, wuppertali ágon várhatóan szintén indít pótló vonatokat a DB AG, azonban az utasoknak át kell szállniuk Hammban – vagy a regionális vonatokat kell választani a környék eléréséhez.

ICE 2-es vonat érkezik Wuppertalba. Március 8. és 12. között nem mindig láthatunk ilyet, akkor sem, ha a menetrendkönyvben szerepel a vonat

A másik érintett viszonylat a Hamburg–Berlin–Lipcse vonal. Itt a már említett időszakban több vonat csatolt ICE-szerelvény helyett csak szóló egységekkel közlekedik. Azaz amíg a 21-28-as számú kocsik közlekednek, addig a 31-38-as számmal jelzettek nem. A DB AG itt azt javasolja az utasoknak, különösen az előre váltott helyjeggyel rendelkezőknek, hogy lehetőség szerint másik vonatot válasszanak vagy próbáljanak a komolyabb utasforgalom ellenére helyet találni a közlekedő kocsikban.

Csatolt ICE-T szerelvény tart a hamburgi ICE-bázisra. Hétvégén sokszor szóló vonatok várják az utasokat
(fotók: Óvári Péter)

A DB AG komoly járműhiánnyal küzd a távolsági forgalom tekintetében. Az ICE 2-esek esetében általában a különféle javítások miatt áll rendelkezésre kevesebb vonat, míg az ICE-T-k esetében a nem közlekedő szerelvények a rendkívüli időjárás miatt esetleg szükséges tartalékvonatok flottáját bővítik – az utasok rovására. Emellett pedig az EBA rendelkezése nyomán jóval sűrűbben kell ellenőrizni a járművek tengelyeit – akárcsak az ICE 3-asokét is. A döntés annak nyomán született, hogy a Köln főpályaudvaráról 2008 tavaszán kijáró ICE 3-as vonat egyik tengelye eltört és a szerelvény kisiklott.

Halász Péter