Ahogy arról rendszeresen frissülő híradásunkban is beszámoltunk, a március 15-i ünnepen havazás bénítja országszerte a vasúti közlekedést. Hatalmas késések, óriási káosz, ötletszerűen közlekedő vonatok és információhiány teszi kellemetlenné a hosszú hétvége első napját. Néhány fénykép erejéig felvillantjuk olvasóinknak, amit mi magunk is tapasztaltunk a hazai sínek mentén.
Az eredeti Railjet 162-es Tatabányán. A vonat az ÖBB közlése szerint 15:30 körül ért Bécsbe, a zürichi részt pedig másik vonatokból összeállítva elküldték Bécsből a saját idejében
A Railjet mellett Tatabányán két vágányon máris három csatolt FLIRT várt a sorára
Ezek egyike a Railjet mögé sorakozott fel, hogy 13 óra után Győr felé induljon végre
Ez bizony késik. Sokat késik...
A vonatok forgalmát folyamatosan akadályozta a hófúvás. A váltók takarítása így komoly kihívás, hiszen a frissen szabaddá tett kitérőt ismét belepte a hó, újra állíthatatlanná téve azt
Budaörsön is sorban állnak a vonatok: a győri személy mögött a Railjet 62-es várja a sorát
Eközben a Keletiben: a MÁV-START ügyfélszolgálata előtt várják az utasok, hogy sorra kerüljenek. Igaz, érdemi információkkal nem tudott szolgálni az ügyfélszolgálat, a menetjegyek visszatéríttetése miatt azonban mégis ki kellett várnia a sorát a hopponmaradt utazónak
Az „eredményjelző” sem kecsegtet sok jóval sem indulóban...
...de érkezőben sem jobba a helyzet. A 300 perc ne tévesszen meg senkit, a legtöbb vonat már bőven túl volt ezen az értéken, de a rendszer ennyit tud megjeleníteni. Nem mellesleg ezek a késési adatok egyébként is esetlegesek, a valósághoz túl sok közük nincs
+411 perccel érkezik a Kálmán Imre EN a Keletibe. A menetrend szerinti 08:54 helyett 14:45-re ért a magyar fővárosba a vonat
Az EN nyomában kocogott az IC 919-es is. Szerencsére a Keletiben délutánra kreatívok lettek: az érkező InterCity-t foglalt vágányra járatták...
...így a már előkészített szerelvényre hamarost rá is zárhatott a GYSEV mozdonya és amint a tartalék lehúzta a régi kocsikat, indulhatott is vissza a vonat Sopron felé
A Keleti környékén az elővárosi forgalom is úgy-ahogy, de működik. Itt főleg a személyzet hiánya okoz gondokat
(fotók: Halász Péter)
A témában olvasóink figyelmébe ajánljuk rendszeresen frissülő híradásunkat is!
Az „eredményjelző” sem kecsegtet sok jóval sem indulóban...
...de érkezőben sem jobba a helyzet. A 300 perc ne tévesszen meg senkit, a legtöbb vonat már bőven túl volt ezen az értéken, de a rendszer ennyit tud megjeleníteni. Nem mellesleg ezek a késési adatok egyébként is esetlegesek, a valósághoz túl sok közük nincs
+411 perccel érkezik a Kálmán Imre EN a Keletibe. A menetrend szerinti 08:54 helyett 14:45-re ért a magyar fővárosba a vonat
Az EN nyomában kocogott az IC 919-es is. Szerencsére a Keletiben délutánra kreatívok lettek: az érkező InterCity-t foglalt vágányra járatták...
...így a már előkészített szerelvényre hamarost rá is zárhatott a GYSEV mozdonya és amint a tartalék lehúzta a régi kocsikat, indulhatott is vissza a vonat Sopron felé
A Keleti környékén az elővárosi forgalom is úgy-ahogy, de működik. Itt főleg a személyzet hiánya okoz gondokat
(fotók: Halász Péter)
A témában olvasóink figyelmébe ajánljuk rendszeresen frissülő híradásunkat is!
Halász Péter