Kisiklott egy emeletes vonat kedden délután Münchenben, az Ostbahnhofon. A tolatási mozgást végző tolt ingavonat vezérlőkocsija lépett ki az egyik váltónál, miután egy továbbhaladást tiltó jelzőt meghaladt.
Kedden délután, 15:20 magasságában történt az eset, hogy egy tolatási mozgást végző emeletes ingavonat vezérlőkocsija kisiklott a müncheni Ostbahnhofon azután, hogy egy továbbhaladást tiltó jelzőt haladt meg. A balesetben szerencsére nem sérült meg senki más, csak a vonaton dolgozó mozdonyvezető, akit sokkos állapotban láttak el a mentők.
A vonat meghaladta a siklasztósarut, amely azonban megfelelően ellátta feladatát
A kisiklott szerelvény megrongálta a pályát és a jelzőberendezéseket, de szerencsére ember nem sérült meg komolyan, csak a mozdonyvezetőt kellett sokkos állapota miatt ellátni a mentőknek
(fotók: Bundespolizei)
(fotók: Bundespolizei)
A vonat a 13. vágány felé tartott a tárolóról – eredetileg 16:19-kor kellett volna Mühldorf (Oberbayern) felé indulnia, mint RB 27057-es számú személyvonat. A mozdonyvezető azonban valami miatt nem tudott megállni a továbbhaladást tiltó, 210-es számú jelző előtt és a jelzőhöz tartozó siklasztósaru ellátta a feladatát és az első forgóvázzal „földönfutóvá” vált a vezérlőkocsi. Mintegy 150 méterrel a peron előtt állt meg a szerelvény, miután megrongálta a pályát és a jelzőberendezéseket. A mozdonyon a futómű rongálódott meg, a vezérlőkocsinak pedig a pályakotrója sérült meg komolyabban. Az anyagi károk mértékéről egyelőre nem bocsátkozott becslésekbe a DB AG, ahogy a baleset okait sem kommentálták, erre csak a részletes vizsgálat után vállalkoznak.
Halász Péter