Nem hosszabbították meg a német ingavonatok és mozdonyok kivételes engedélyét az osztrák hatóságok, így búcúsznak a 111-esek és az általuk továbbított, n-Wagenekből álló vonatok a festői Mittenwaldbahntól. Bő egy hónap múlva az ÖBB Talentjei veszik át a szerepet a hegyek között – időlegesen.
Az osztrák hatóság nem hosszabbította meg a DB Regio ingavonataira kiadott engedély érvénytartamát, ami szerint kivételesen közlekedhetnek a vonatok aktív vészfékáthidaló rendszer nélkül az 1810 méter hosszú Martinswandtunnelben. Az engedély lejárta miatt 2013. április 8-ától eltűnnek a München és Innsbruck között közlekedő, átszállás nélküli RE-járatok.
Indulásra kész ingavonat Innsbruck főpályaudvarán. Április 8-ától ez már a múlt lesz
Mivel a decemberi menetrendváltástól a München–Garmisch-Partenkirchen–Mittenwald–Innsbruck vonalon a DB Regio Talent 2-es motorvonatokat vet be, így a német vasút nem állít forgalomba vészfékáthidalóval rendelkező kocsikat erre a rövid időre. Átmeneti megoldásként a vonatok Mittenwaldból visszatérnek majd Münchenbe, míg Mittenwald és Innsbruck között az ÖBB 4024-esei szállítják majd az utasokat.
Az osztrák szakaszról eltűnnek a német ingavonatok, mert nem rendelkeznek vészfékáthidalóval. helyettük jöhetnek a Talentek
E lépés eredménye, hogy április 8-ától nem élvezhetik az utasok lehúzott ablak mellett a friss alpesi levegőt és a vasúti utazás hangulatát, ehelyett a mesterséges, mindig azonos hőmérsékletű és „tartalmú” levegő jut a vasutat választóknak a Talentek, majd a Talent 2-esek utasterében.
Bevetésre kész Talent Innsbruckban. Átveszik a hatalmat a motorvonatok Mittenwald felé is
(fotók: Halász István)
(fotók: Halász István)
Halász Péter