Pályázatot írt ki a Hága városának tulajdonában álló The Hague Trains Holding B.V. (THTH) a Hága és Brüsszel közötti városközi távolsági vonatok üzemeltetésére.
A holland város tulajdonában álló THTH pályázatot írt ki a Hága és Brüsszel közötti városközi vonatok üzemeltetésére. A tervek szerint a nemzetközi pályázat nyertese négy évig üzemeltetheti majd a járatok. A hírek szerint hat, egyelőre meg nem nevezett társaság nevezett a tenderre, amelyre a holland hatóságok is áldásukat adták.
Az új „Lage Landen Lijn” nevű viszonylat vonatai útközben Delft, Rotterdam, Dordrecht, Rossendaal, Antwerpen, Mechelen, Brussel-National Luchthaven/Bruxelles-National-Aéroport és Brussel-Centraal/Bruxelles-Central állomásokon állnak majd meg. A vonatok végállomása Hága és Brussel-Zuid/Bruxelles-Midi pályaudvarok lesznek.
A „Beneluxtrein” szerelvényeit a belga SNCB/NMBS és a holland NS közösen üzemeltette. Most a THTH léphet a nyomukba?
(a képek forrása: Wikipedia)
(a képek forrása: Wikipedia)
A tervek szerint a december 15-én életbe lépő 2013-2014-es menetrendi időszakban már napi tizenhat járattal indulna az új viszonylat – éppúgy, mint a nagysebességű Fyra-vonatok 2012. december 8-i beindításával leállított „Beneluxtrein” vonatok jártak. A THTH jelenleg még csak tervezi, hogy megrendelje a megfelelő menetvonalakat a holland ProRailnél és a belga Infrabelnél.
Azt is érdemes hozzátenni, hogy ez a visszatérés nem is igazi visszatérés: az NMBS/SNCB és az NS gondozásában jelenleg is közlekedik napi nyolc pár vonat hétközben Hága és Brüsszel között, hétvégén pedig Hága és Antwerpen között.
Azt is érdemes hozzátenni, hogy ez a visszatérés nem is igazi visszatérés: az NMBS/SNCB és az NS gondozásában jelenleg is közlekedik napi nyolc pár vonat hétközben Hága és Brüsszel között, hétvégén pedig Hága és Antwerpen között.
Halász Péter