A szépszámú Ikarus buszok után egy sokakat megosztó, de országszerte ismert gyártóval gyarapodott az OMSI, a Credo városi buszával, a BC11-el.
A Credo BC11 a győri Kravtex Kft. egyik legkorábbi terméke, elsősorban városi forgalomra tervezték, 10,6 méter hosszú, és egy 176 kilowatt teljesítményű (240 lóerős) IVECO motor hajtja. A mi változatunkban az erőátvitelről egy Voith D851.3 típusú automata sebességváltó gondoskodik.
Íme a Credo BC11, amellyel főleg vidéki városok helyi közlekedésében találkozhatunk. A busz jól megállja a helyét az OMSI buszai között, a kinézetre nem lehet panasz
Ilyen a busz utastere. az 1-es ajtó fölötti óra sajnos ilyen távolságból elmosódik, de az utastérben minden a helyén van. Az ablakokat természetesen nyithatjuk, így a tetőablakot is. A buszban nincs légkondicionáló, ezért nyáron szükségünk is lesz a szellőztetésre. Egyébként egyelőre csak ülő utasokat szállíthatunk a busszal
A busz három ajtóval rendelkezik, az utasok alapból az első ajtónál szállnak fel, leszállás hátul történik. A fejlesztő „SnyperDv2” összesen hét hónapot dolgozott a modellel, melynek elkészítésében többen is részt vettek, így maga a z igazi jármű gyártója, a Kravtex is. A busz saját, egyedi hanggal rendelkezik (amelyet a gyártó cég vett fel), de az OMSI torzítása miatt nem teljesen adja vissza az eredeti hangot, ez persze nem sokat von le a busz élvezeti értékéből. Alapvetően egy nagyon kellemes kocsit kaptunk, amelynek az utazósebessége 50 kilométer/óra környékén van, hiszen városi kocsiról, és annak megfelelő áttételről van szó.
A vezetőfülke is rendesen ki lett dolgozva. Külön pozitívum, hogy a valós motorhangok mellett minden más hang is a helyén van. Így a leszállásjelzésre figyelmeztető hang, illetve az index különleges (sokak szerint inkább zavaró) csipogása is. A jegyek felett látható az általunk legtöbbet használt gombsor, balról jobbra: megállófék, csengő, és a három ajtónyitó. Az ajtókat csak a megállófék benyomása után tudjuk kinyitni
A bal szélen található a FOK-GYEM kezelője, a kézifék, illetve a lámpák kapcsolója
A visszapillantó tükrök tökéletesen be lettek állítva
A buszhoz összesen 11 átfetést kapunk, különböző magyar Volán-társaságok flottaszínét. A készítő szerint nagyjából hetven százalékban mondható valósnak a modell. Egyelőre azonban néhány funkció még nem működik, de ezektől függetlenül nem mondanánk béta-változatnak a járművet, amely tudja azt amit tudnia kell. Egyetlen zavaró hibája van: a 2-es és a hármas ajtó nyitója nem a megszokott parancsra van rákötve, hanem a „KY_bus_doorfront2”-re, illetve a „KY_bus_doorfront4” nevű eseményre reagálnak, így az ajtók nyitásához újabb gombot kell hozzárendelnünk.
Visszapillantó, belső tükör, illetve az előbb említett óra. Az 1-es és a 3-as ajtó lengő kivitelű, nincs ez másként az OMSI-ban sem
A Credo BC11 ajtótlan oldala. Sajnos a busznak elég nagy erőforrás-igénye van, így a részletgazdagabb pályákon nem biztos, hogy futni fog a kocsi. Tesztünk a Langbach hálózaton készült
A buszhoz egy bemutatóvideót is készített Routeres
Bár a kocsi nem a világ legszebb busza, talán nem is a legkényelmesebb, mégis egy magyar cég terméke, így mindenképp ajánljuk olvasóinknak az OMSI legújabb modelljét, amely teljes mértékben megállja a helyét, kíválóan lehet vezetni. Sok kilométert kívánunk a buszhoz!
A buszt ide kattintva lehet letölteni. Az időközben megjelent javítás itt érhető el.
Óvári Péter