A hétfőn tartott ünnepélyes tanévnyitón Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója hangsúlyozta: a vasút számára fontos, hogy hosszú távon rendelkezésre álljon a szakképzett munkaerő.
Dávid Ilona kiemelte, hogy a most indított tanfolyam iránt jelentős érdeklődés mutatkozott, mintegy 1100 jelentkezőből választották ki a képzésben részt vevő 21 hallgatót, köztük Magyarországon először 7 nő is van. A MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója utalt arra, hogy MÁV-START Zrt. és a GYSEV korszerű motorvonatokkal rendelkezik, és a jövőben is vásárolnak hasonlókat.
Dávid Ilona kiemelte, hogy a most indított tanfolyam iránt jelentős érdeklődés mutatkozott, mintegy 1100 jelentkezőből választották ki a képzésben részt vevő 21 hallgatót, köztük Magyarországon először 7 nő is van. A MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója utalt arra, hogy MÁV-START Zrt. és a GYSEV korszerű motorvonatokkal rendelkezik, és a jövőben is vásárolnak hasonlókat.
A MÁV és a GYSEV vezetői köszöntötték a hallgatókat. Balról jobbra: Ungvári Csaba, a MÁV-START, MÁV-TRAKCIÓ és MÁV-GÉPÉSZET Zrt-k vezérigazgatója; Dávid Ilona, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója és a GYSEV Zrt. elnöke; Kövesdi Szilárd, a GYSEV vezérigazgatója és Tura Szvetlána, a BGOK vezetője
Ungvári Csaba, a MÁV-START Zrt. vezérigazgatója kiemelte, hogy tavaly nőtt a vonaton utazók száma, ami mutatja, szükség van a vasútra.
A GYSEV színeiben Kövesdi Szilárd szólalt fel, aki jelezte: még idén forgalomba áll a GYSEV-nél a négy közül az első FLIRT, amelyen a most végző hallgatók is szolgálatot teljesíthetnek majd.
Tura Szvetlána, a BGOK vezetője az MTI-nek elmondta: az 1964 órás képzést 10 modulban valósítják meg, ezen belül 320 órát tesz ki a gyakorlati oktatás. Egy mozdonyvezető képzése mintegy 1 millió forintba kerül, ezen felül ki kell még fizetni az orvosi vizsgálat és a hatóság díjait.
A GYSEV színeiben Kövesdi Szilárd szólalt fel, aki jelezte: még idén forgalomba áll a GYSEV-nél a négy közül az első FLIRT, amelyen a most végző hallgatók is szolgálatot teljesíthetnek majd.
Néhányan a leendő mozdonyvezetők közül. A hölgyek motorvonatokra kapnak képzést
Tura Szvetlána, a BGOK vezetője az MTI-nek elmondta: az 1964 órás képzést 10 modulban valósítják meg, ezen belül 320 órát tesz ki a gyakorlati oktatás. Egy mozdonyvezető képzése mintegy 1 millió forintba kerül, ezen felül ki kell még fizetni az orvosi vizsgálat és a hatóság díjait.
A V43-as, illetve manapság 431-es sorozatú mozdonyok vezetőállása. A hölgyek nem itt teljesítenek szolgálatot a tervek szerint
(fotók: Halász Péter)
(fotók: Halász Péter)
A mostani tanfolyam hallgatói között 7 nő is van, akik a tervek szerint motorvonatokon teljesítenek majd szolgálatot. Tegyük hozzá: országos közforgalmú vasúti járművezetői engedéllyel bíró nő eddig is lehetett és lett is a vasútnál, igaz, ők mérnökgyakornokként szerezhették meg ezt a képesítésüket, azonban kifejezetten mozdonyvezetőként nem alkalmazták őket.
A tanfolyamra a GYSEV-től 2 férfi és 4 nő; a MÁV-TRAKCIÓ színeiben pedig 12 férfit és 3 nőt iskoláztak be. A képzés az a MÁV-nál az első a modulrendszerű mozdonyvezetői tanfolyamok közül, korábban csak magánvasút indított az új rendszer szerinti tanfolyamot. A korábbi 16-17 hónap helyett a képzés 13 hónapig tart majd.
A női mozdonyvezetők a korszerű motorvonatokra kerülnek majd
(a másképpen nem jelzett fotókat Bőhm Katalin készítette)
(a másképpen nem jelzett fotókat Bőhm Katalin készítette)
A tanfolyamra a GYSEV-től 2 férfi és 4 nő; a MÁV-TRAKCIÓ színeiben pedig 12 férfit és 3 nőt iskoláztak be. A képzés az a MÁV-nál az első a modulrendszerű mozdonyvezetői tanfolyamok közül, korábban csak magánvasút indított az új rendszer szerinti tanfolyamot. A korábbi 16-17 hónap helyett a képzés 13 hónapig tart majd.
MTI, RegionalBahn információk