Eredeti állapotára újíthatja fel a BKV Budapest egyik legrégebbi, 33 éves Ikarus 260-as autóbuszát, amelyet nosztalgiajárműként a Mobilitási héten és a 150 új Mercedes Citaro Budapestre érkezésekor is kiállítanának a tervek szerint.
Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója ezt az MTI birtokába szerdán került levélben kérte Bolla Tibor BKV-vezérigazgatótól. Mint írta, korábban a járművet nosztalgia célokra állították félre, azóta állaga sokat romlott, de még megmenthető, ezért kéri a restaurálást.
A buszt 1980 év végén gyártották, majd a BKV 1981. január 14-én vette állományba a Cinkota buszgarázsba. Akkoriban a BKV-nál tíz év után selejtezték a buszokat, így ezt a járművet is, de nem bontották szét, hanem felújították és ismét forgalomba állították. Ennek során tapasztalatszerzés miatt egy fejmagasság fölötti kipufogónyílást alakítottak ki a járműszekrény bal hátsó sarkában, a műszerfalra a nyomógombok helyett billenőkapcsolókat szereltek be, az ajtók felett pedig indításjelzőt helyeztek el.
A BPO-103-as leállítva a Hoffherr Albert utcai telephelyen. A felvétel 2006-ban készült, akkor már öt éve nem dolgozott a főleg a gyors 98-as és a 100-as busz vonalán szolgáló, Prága-váltós kocsi
(fotó: Halász Péter)
(fotó: Halász Péter)
Az autóbuszt 2000-ben egy rövid időre ismét törölték az állományból, de az alacsonypadlós 412-es Ikarusok késése miatt újra forgalomba állították. Ez volt az első autóbusz a BKV flottájában, amely elérte a húszéves kort. Az állományból 2001. szeptember 9-én törölték végleg, ez után a Hofherr Albert utcai régi buszgarázs udvarára állították be, majd idén februárban átszállították a kelenföldi buszgarázsba.
MTI, RegionalBahn információk