A Ganz Villamossági Művek üzemi lapjában, a Turbóban olvastuk, hogy a gyárban már rajzasztalon van az 5000 LE-s mozdony terve.
A gyár már hosszú idő óta foglalkozik óta foglalkozik szilícium-egyenirányítós mozdonyok gyártásával és továbbfejlesztésével. Ez a mozdony 6 tengelyes lesz. A tervet szerint az első két prototipust 1973-bon lehet üzembe helyezni. Körülbelül féál évvel ezelőtt kezdték a tervezést. Annyi már ismeretes, hogy a mozdony tirisztoros berendezést kap, transzformátora kisebb és könnyebb lesz az eddigieknél. Kevesebb lesz a mozdony karbantartási igénye és a hibák lehetősége is. Az üzembiztonságot növeli, hogy kombinált villamos- és légfékberendezést terveznek. A lap hangsúlyozza: vállalati érdek, hogy ez a konstrukció kiváló legyen, mert ennek 7000 LE-s változatát valúszínűleg exportálni is tudják majd.
A járműszerkezet kifejlesztéséhez már a Ganz-Mávag is hozzákezdett. Reméljük, hogy ez az új mozdonytípus beváltja majd a hozzáfűzött reményeket.
A szöveg megjelent a Vasút című lap 1972. évi 2. számában.
Az írás illusztrálásához használt képet Novák András készítette a V63 002-esről Debrecenben, 1975-ben. Forrás: railfaneurope.net
Az írás illusztrálásához használt képet Novák András készítette a V63 002-esről Debrecenben, 1975-ben. Forrás: railfaneurope.net