Az új potsdami villamosokkal sok a gond. A Stadler-féle Variobahnok bizony gyermekbetegségekkel küzdenek. Korábban a kocsi futóműve volt túlságosan zajos (mint Grazban), de a kapaszkodók elrendezése sem tetszett az utasoknak. Most egy újabb bakira derült fény a sajtóhírek szerint: a kocsik csatlását kell átalakítani.
A potsdami közlekedési társaság a ViP szóvivője a Potsdamer Neueste Nachrichten kérdése megerősítette: szükséges átalakításokat kell végezni a város tíz Stadler Variobahn villamosán. A szerelvények szükség-vonókészüléket át kell alakítani ugyanis. Ezt a csatlást csak a szerelvények elvontatása esetén kell használni, üzemszerűen nem közlekednek csatoltan a szerelvények. A villamosok még a garanciális időszakban vannak és a gyártó, a Stadler Rail a megkötött megállapodás alapján átalakítja a kocsik vonókészülékeit.
A 425-ös pályaszámú Variobahn a potsdami főpályaudvar előtt kanyarodik a Rehbrücke végállomás felé tartva 2012 őszén
(fotó: Halász Péter)
(fotó: Halász Péter)
A mostani hibáknak természetesen semmi köze nincs a nyáron előkerült gondokhoz, amikor a kocsik kerekén a zaj és a rezgések csillapítása miatt kialakított gumifelületek repedtek meg. Ezeket a kerekeket kicserélték és azóta nincs a javított kocsikkal probléma. Eddig két szerelvényen kellett végrehajtani a munkákat, míg egy harmadik villamos esetében februárban végeznek a szakemberek ezekkel a munkákkal.
Halász Péter