Új berendezésekkel látja el a DB Schenker Rail 189-es sorozatú mozdonyainak egy részét a Siemens. A cél, hogy a német társaság kelet felé terjeszkedhessen.
Összesen harminckét ES64F4 típusú mozdonyon munkálkodik a Siemens a közeljövőben. A DB Schenker Rail, a DB AG teherfuvarozó leányvállalata a mozdonyokkal kelet felé terjeszkedne. A tervek szerint a mostani munka eredményeként a gépek Lengyelország és Csehország felé is elhagyhatják az országot. Ehhez a gépek megkapják a szükséges vonatbefolyásoló berendezéseket, emellett pedig korszerű tűzoltórendszert építenek ki a géptérben, a mozdonyvezető munkáját pedig „visszapillantó kamerák” segítik majd.
Az így átépített mozdonyok a cseh és lengyel engedélyek mellett könnyedén megszerezhetik a szlovák, szlovén, román és magyar engedélyeket, de terítéken van az ausztriai engedélyeztetési eljárás is.
Központi ütköző-vonókészülékkel felszerelt 189-es páros érkezik üres szénvonatával a holland határállomás, Venlo felől Viersen állomására. A gép egyike annak az 58 mozdonynak, amelyek Hollandia felé is közlekedhetnek
(fotó: Halász Péter)
(fotó: Halász Péter)
A DB Schenker mozdonyainak átépítése 2014 nyarán indul és a tervek szerint a decemberi menetrendváltásra már 15 mozdony áll rendelkezésre. A programot 2015 tavaszára fejezik be. A felújítási munkákat a Siemens München-Allachban lévő gyára, az egykori Krauss-Maffei végzi majd.
A DB Schenker Rail összesen 90 darab ES64F4-est üzemeltet, ebből 58 darab 189-es a németországi forgalom mellett a holland vaspályákat is koptathatja. A most átépítésre kiszemelt 32 mozdony eddig csak a belföldi forgalomban serénykedett.
Halász Péter