2013. 01. 04.

Svájci lomizás

Az ÖBB leállított 1042-esei közül többet egy svájci cég vásárolt meg. Meglepő, de ez is bizonyítja, hogy az osztrák mozdonyok szinte elnyűhetetlenek. Korábban a svéd Hector Rail is bevásárolt a sorozatból.





A svájci WRS (Widmer Rail Services) nevű társaság kilenc darab 1042.0 sorozatú mozdonyt vásárolt. A korábban a bécsi Westbahnhof sarkában leállított gépek közül válogattak és végül a 007, 013, 018, 020, 032, 033, 034, 036 és 041 pályaszámú mozdonyok kerültek a helvétekhez.

A 1042 033-as a Westbahnhof szélén, a Felberstraße oldalában kamionparkolóként használt részen várta a nyáron a sorsát

Az új tulajdonos céljairól egyelőre nincsenek információink, annyi azonban biztos, hogy eddig csak járművezetők, tolatásvezetők, kocsivizsgálók közvetítésével foglalkozott a WRS. Igaz, van most is mozdonyuk: a flotta két egykori kelet-német V100-ast, egy Tm II-es és egy Tm IV-es svájci dízel tolatógépet foglal magában.
A viszonylag rendszeresen cserélgetett mozdonyok között stabilan résztvevő volt a 1042 013-as is

A 1042 034-es is a Westbahnhofon várta a sorsát a nyáron. A Karl-Heinz nevet viselő mozdony is Svájcba kerülhet

A 1042-esek további sorsáról egyelőre annyit lehet tudni, hogy Ausztriában fogják őket átvizsgálni és főjavítást kapnak, mielőtt a svájci cég szolgálatába állhatnak. A mozdonyokat sötétkékre fogják fényezni.
A 1042 034-es másik oldalán nem szerepelt a gép neve. Közös jellemző, hogy a mozdonyok oldaláról lekerült a gyári tábla – talán az ÖBB szedte le, megelőzendő az „ereklyegyűjtők” munkáját?

Kicsit távolabb, a Schloßstraße felett átvezető híd előtt pihent a 1042 018-as. Ő is a WRS mozdonya lett
(fotók: Magyarics Zoltán)

Halász Péter