Miután befejeződött az ICE 2-es szerelvények utasterének megfiatalítása, újabb „wellness-kúrára” vonulhatnak a vonatok. A DB AG ugyanis ezúttal a hajtófejek felújítását tervezi. Először két, majd további negyvennégy jármű kap új villamosberendezéseket.
Már jó ideje tervben van, hogy az 1995 és 1997 között forgalomba állított ICE 2-esek hajtásfejét felújítja a DB AG. A technikai szempontból az ICE 1-esek alapjain nyugvó járművek közel húsz esztendő után még mindig a nagysebességű forgalom alappillérei és az elkövetkező évtizedekben is számít rájuk a német vasút.
Emiatt is újították fel a személykocsik utasterét és emiatt került ismét napirendre a motorkocsik, illetve hajtásfejek felújítása is. A DB AG jelenleg vizsgálja, hogy a járműszerkezeti részek tekintetében hogyan lehetne javítani a lengéscsillapítást, ez ugyanis egy elég régi kívánság. Az viszont biztos, hogy az elektromos részen GTO helyett IGBT elemeket használnak majd. A DB AG egyelőre csak két járművet újíttat fel a vállalkozóval, a feltételek pedig kemények: a német vasút csak kész, az EBA számára is elfogadható, utasforgalomra alkalmas járművet vesz át.
A hírek szerint az ajánlatok megtételére egyébként rendkívül rövid idő állt rendelkezésre: mindössze négy napot kaptak a pályázók az ajánlatuk megtételére. Ez a lépés szakértők szerint finoman szólva is kétes értékű eredménnyel kecsegtet – kivéve akkor, ha a kiszemelt vállalkozó már rajtra készen várta a tendert.
Amennyiben a „prototípusok” jól sikerülnek, a DB AG további 44 hajtásfejet újíttat fel a jövőben.
(fotók: Halász Péter)
Halász Péter