Igen fontos újdonság, hogy a MÁV-START számos pénztárában lehet kapni az év elejétől a budapesti tömegközlekedésre érvényes bérletet is. Ezt azonban annyira nem sikerült jól kommunikálnia a MÁV-csoport központi marketinges szervezetének, hogy mindenki értesüljön róla, így a végeken ragadták magukhoz – dicséretesen – a kezdeményezést.
A MÁV-csoport esetében megszokhattuk: számos munkatárs kimagasló és becsülendő egyéni teljesítménye legtöbbször a csoportszintű kompetencia teljes hiányával párosul. Így adódhat az, hogy a MÁV-csoport marketingesei újult erővel fogtak bele a 2013-as esztendőbe és mindjárt el is felejtették, hogy számos olyan helyen is váltható már Budapest-bérlet, ahol korábban nem. Pedig ez nagyon fontos változás, ha csak az írásunk apropójául szolgáló helyszínt, Rákoshegyet nézzük, már akkor is: a XVII. kerületben egyetlen egy helyen lehet BKK-bérletet venni, Rákoskeresztúron. Az ingázók egy része azonban nem érinti a városrész-központot, így nekik különösen kedvező, hogy a MÁV-START rákoshegyi pénztárában is árul már ilyen bérleteket. Ennek kommunikálása azonban csoportszinten elmaradt, így hát a végeken ragadták magukhoz a kezdeményezést.
Bár hangsúlyozzuk: becsülendő az igyekezet az érintettek részéről, alighanem a cég arculati kézikönyvét még csak nem is látta sem az, aki elkészítette, sem pedig az, aki jóváhagyta a rákoshegyi állomáson megjelent hirdetményeket. Így tehát álom maradt az egységes arculat, a cég helyes megnevezése és persze a megszokott fejléces papír sem érkezett meg a fényévekre fekvő Könyves Kálmán körúti Vezérigazgatóságról...
Arról már nem is beszélve, hogy az esőcsatornákra, oszlopokra ragasztgatott fecni csak az unatkozó utasoknak tűnik fel – akikből persze azért nem volt hiány, így van olyan papíros is, amelyet sikerült máris kidekorálni.
Arról már nem is beszélve, hogy az esőcsatornákra, oszlopokra ragasztgatott fecni csak az unatkozó utasoknak tűnik fel – akikből persze azért nem volt hiány, így van olyan papíros is, amelyet sikerült máris kidekorálni.
Ismét felmerül a kérdés: a személyszállító társaság illetékesei miért nézik tétlenül a cégnél dúló arculati zűrzavart? Miért lehet bazárt csinálni egy állomás belsejéből, miért találni annyi igénytelen, a cég imázsát romboló hirdetményt?
Hirdetmény az esőcsatornán. Az egy dolog, hogy a kinyomtatott papírost máris módosítani kellett. Pont olyan, mint a hivatalos menetrendkönyvek esetében a nyomás közbeni módosítás...
Persze az utasok máris megtalálták a módját az arculati előírásoknak maradéktalanul megfelelő hirdetmény szabadon maradt részének felhasználására
Most akkor hogy is hívják a céget? A személyszállító vasúttársaságot semmiképpen sem „Máv-Start Zrt.” néven említik, jobbára MÁV-Start, de igazán hivatalosan és korrekten MÁV-START Zrt. a megnevezése – mint a lap alsó részén a pénztári bélyegzőn
(a szerző felvételei)
(a szerző felvételei)
Halász Péter