Közel harmincezer köbméternyi föld és kő torlaszolja el a Bernina-vasút pályáját Puschlav avagy olaszul Poschiavo térségében. A vonatok január 8-án este óta nem közlekednek az érintett szakaszon.
A Berninabahn jelképének számító fordulóviadukt után nem sokkal történt az a hegyomlás, amely január 8. óta akadályozza az RhB vonalán a vasúti forgalmat. A hegyomlás majdnem pontosan ott történt, ahol 2008-ban is eltorlaszolta a pályát a hegyről lezúduló föld és az azóta egy védőfalat építettek a szakemberek – sajnos úgy tűnik, hogy hiába.
A hírek szerint január 8-án délután a 16:50-kor Tiranoból St. Moritzba közlekedő 4668-as számú vonat még éppen eljutott Brusio állomásra, amikor megtörtént az eset. A vonat még átjutott a hegyomlással veszélyeztetett szakaszon és az akkori hírek szerint a vasúti pályában nem okozott sérülést a hegyomlás – biztonsági okok miatt azonban az RhB még akkor azt közölte, hogy másnap reggelig buszok szállítják az utasokat Poschiavo és Tirano között. Az RhB jelezte: a nap folyamán már kisebb hegyomlások is voltak, ez azonban nem veszélyeztette a vasúti közlekedést.
Az este folyamán azonban komolyabb mennyiségű föld és kő került a pályára, amely ellehetetlenítette a vasúti forgalmat. A hegyomlás mintegy 300 méter hosszban rongálta meg a felsővezetéket, míg a vasúti pálya körülbelül 15 méter hosszban lett használhatatlan – közölte az RhB.
A helyreállítás előtt a védőfal által megfogott mintegy 30 ezer köbméternyi földet és követ kell eltakarítani, majd utána jöhet a vasúti pályáról a hegyomlás nyomainak eltüntetése és végül pedig a pálya és a felsővezeték helyreállítása. Ez az RhB tájékoztatása várhatóan január 30-áig elhúzódik, addig megmarad a buszos pótlás Poschiavo és Tirano között.
Halász Péter