A hírek szerint december 14-ével lezárult egy fejezet a budapesti metróhálózat történetében. A BKV még 2000-ben vásárolt két, egyenként öt kocsis metrószerelvényt a kelet-nyugati metróvonalra. A 81-717M sorozatú vezetőállásos és a 81-714M sorozatú vezetőállás nélküli kocsikból álló vonatot 2000. szeptember 1-jén vette állagba a vállalat. Az Alstom-vonatok forgalomba állításával azonban az orosz szerelvények feleslegessé válnak és átköltöznek a Kőér utcai telepre.
Lezárult egy fejezet a budapesti metrók történetében. 2012. december 14-én délelőtt átkerült az M3-as metró Kőér utcai telephelyére a korábban az M2-esen szolgált „Vízipók” szerelvények közül a második is. A BKV még 2000-ben két, egyenként öt kocsis szerelvényt vásárolt a Metrovagonmashtól (Метровагонмаш). A BKV négy 81-717M típusú vezetőállásos (363-366 pályaszámok) és hat vezetőállás nélküli 81-714M típusú (3123-3128 pályaszámok) vásárolt. A vonatokat a 363+3123+3124+3125+364 és a 365+3126+3127+3128+366 sorrendben állították össze.
Az egyik Vízipók a Fehér úti kocsiszínben 2011 januárjának végén
A beszerzett járművek villamosberendezése némileg különbözött a már Budapesten ismert, korábbi 81-71x-es motorkocsiktól. A járművek vontatómotorjai a korábbi 440 kW helyett 456 kW teljesítmény leadására képesek, emellett pedig vizuális utastájékoztató rendszert is kaptak. Az utolsó Magyarországra került orosz metrók becenevüket a homlokfalra beépített összesen hat fényszóró alapján kapták.
A 365+3128+366 összeállítású szerelvényen jelentette be a Vodafone 2011. december 7-én, hogy a budapesti metrókban is beindítják a szélessávú internetszolgáltatást. Hamarosan követte őket a másik két mobilszolgáltató
Az első, utasokkal megtett út az észak-déli vonalon. Az említett sajtótájékoztató keretében a vonat a Puskás Ferenc Stadiontól a Deák Ferenc téri összekötővágányon át a Kálvin térig ment
A kocsik jellegzetes utastere. A padok végénél a kapaszkodók és a világítótestek kialakítása tette egyedivé és könnyen felismerhetővé a vonatot
(fotók: Halász Péter)
(fotók: Halász Péter)
Az egyik szerelvény, a 363+3123+3124+3125+364 összeállítású vonat már korábban átkerült a Kőér utcába; december 14-étől pedig a 365+3126+3127+3128+366 összeállítású vonat is itt várja sorsát. Az M2-es vonalon feleslegessé vált járművek sorsa egyelőre bizonytalan. A hírek szerint a kerékabroncsok olyan mértékben elkoptak, hogy forgalomba állításuk némi előkészítést igényel. Igen valószínű az is, hogy a két szerelvényből egyet állítanak össze, lévén az M3-as vonalon hat kocsis vonatok közlekednek, nem valószínű az eltérő hosszúságú vonatok forgalomba állítása. Egyelőre az is kérdéses, hogy a hiányzó vonatvezető rendszer, az AVR beépítése terítékre kerül-e vagy sem és kell-e emiatt segédvezetőket alkalmazni vagy sem.
RegionalBahn információk