December 14-én búcsúzott el az M2-es metrótól az utolsó Vízipók-szerelvény. A tizenkét évvel ezelőtt szolgálatba állított vonatok egyelőre az M3-as vonal Kőér utcai telephelyén várják sorsukat. Gondolták volna, hogy ilyen fiatalok ezek a vonatok? Pedig így van: nincs másfél évtizede, hogy megérkeztek kishazánkba és forgalomba álltak ezek a vonatok. Ezek a pillanatokat idézzük most fel.
Záhony felől érkeztek 2000. március 10-én, mint ahogy az összes többi társuk. Vasúton, saját lábukon hozták őket, majd miután az ukrán oldalon, Csapon megkapták a normál nyomtávolságú, végleges forgóvázukat, ugyanígy folytatták utazásukat.
Ukrajna felől a Csap (Чоп)–Záhony határátmenetben léptek be a járművek. Már normál nyomtávolságon keltek át a Tiszán, a vonatot az M62 272-es pályaszámú gép húzta
Irány Záhony! A Szergej mögött egy orosz pőrekocsi szolgált közvetítőkocsiként
A Szergej a záhonyi személypályaudvarig hozta a vonatot. A metrószerelvény mögötti kocsik is eltűntek már: a 19-05-ös középszámú, Ap sorozatú kocsikból születtek a finoman szólva is félresikerült expresszvonati koncepció 29-05-ös, Bp sorozatú kocsijai – ezek talán a MÁV-START legkényelmesebb, belföldi forgalmú járművei
Az M41 2132-es Csörgő illusztris társaságba keveredett: a hátteret az utolsó orosz metrókocsik nyújtották; a gép mögött pedig a ma már ugyancsak eltűnt poggyászkocsik sorakoznak
Púpos is került a metrószerelvény élére! Az M40 228-as mögött pedig a BKV egyik metrós dízele lapul, ő is mind közvetítőkocsi volt jelen a magyarországi pályaszakaszon
Miután a vonatok megérkeztek Budapestre, alapos próbának vetették alá őket. A tesztek az Örs vezér tere és a Pillangó utca közötti szakaszon, a két vonali vágány melletti próbavágányon folytak – ott, ahol évekkel később első métereit megtette az Alstom szerelvénye is. Ekkoriban, egészen pontosan 2000. május 22-én történt meg, hogy a vonat nem tudott megállni a vágány végét lezáró ütközőbak előtt, hanem arra felugorva a 366-os pályaszámú motorkocsi a peron végén lévő kőpárkányig kapaszkodott fel. A baleset miatt szerelvény üzembe helyezése kicsit késett, de végül 2000. szeptember 1-jével állagba vette a vonatokat a BKV. Azóta rója a köröket a két szerelvény, amelyeket a 363+3123+3124+3125+364 és a 365+3126+3127+3128+366 sorrendben állították össze.
Látványos volt, de szerencsére nem járt komolyabb következményekkel a Pillangó utcai baleset 2000. május 22-én
A 366-os motorkocsi első forgóváza kiszakadt, a kocsiszekrény pedig felugrott a bakra és utána a peron kőpárkányára
(írásunkat Csanádi Sándor felvételeivel illusztráltuk)
(írásunkat Csanádi Sándor felvételeivel illusztráltuk)
A vonatok 2012. december 14-én búcsúztak végleg az M2-es vonaltól. A 363+3123+3124+3125+364 pályaszámú szerelvény már korábban átkerült a Kőér utcába, míg e napon követte a 365+3126+3127+3128+366 számú vonat is. További sorsuk egyelőre bizonytalan.
Halász Péter