Ingyenes internet-hozzáférés; emelkedő utasszámok; fecskemintás vonatok. A MÁV-START sajtótájékoztatón mutatta be, milyen azonnali intézkedéseket tesz az utasok jobb körülmények között való szállításáért.
A MÁV-START délelőtti sajtótájékoztatóját azzal harangozta be még a meghívóban, hogy: „az utasok körében végzett kutatás eredményeit sajtótájékoztató keretén belül ismerteti a vasúttársaság. Egyszersmind bemutatja, milyen azonnali lépéseket tett és tesz az utazások körülményeinek, komfortjának javítása érdekében.” Szépen hangzik. De vajon mi is van mindezek mögött?
A MÁV-START szerint az utasok vonatok és a vasútállomások tisztaságát, az utazás komfortját kritizálják. Azonban szerintük a jegyvizsgálók és a vasútállomások, pályaudvarok munkatársai jól végzik a munkájukat. Ez derül ki az utasok elégedettségét kutató felmérésből, amelynek finoman szólva nem egyértelmű kérdései kapcsán már megfogalmaztuk aggályainkat. A válaszadók a legrosszabbnak a vonatok mellékhelyiségeinek tisztaságát, a váróhelyiségek tisztaságát, fűtését, a pályaudvarok tisztaságát és a vasúti kocsik hűtését, fűtését értékelték – mondta el Zaránd György, a MÁV-START értékesítési igazgatója, aki korábban a MÁV-GÉPÉSZET élén forszírozta az IC+-projektet. Zaránd hozzátette: az utasok a jegyvizsgálók, pénztárosok munkájával, tájékozottságával, a járatok sűrűségével ugyanakkor elégedettek a válaszadók. A felmérés szerint a szolgáltatásokkal legjobban a 65 év feletti utasok elégedettek, míg a 15-26 év közti korosztály a legkritikusabb, pedig ez utóbbiakra épít leginkább a társaság – mondta Zaránd György. (Nem véletlenül: 65 év felettieknek járó legolcsóbb utazási lehetőséggel mi is elégedettek lennénk – a szerk.) Nem meglepő módon az InterCity vonatokon utazók is a legelégedettebbek közé tartoznak.
Ungvári Csaba, a MÁV-START vezérigazgatója jelezte: az utasok véleménye alapján járműfelújítási programba kezdenek, amire azonban meglehetősen csekély pénzösszeg, mindössze 220 millió forint áll rendelkezésre. Ebből háromszáz elővárosi kocsi és harminc mellékvonali jármű belső tere újulhat meg. A felújítások a kocsik minden olyan részét érintik, amelyekkel az utas találkozik: megújul a belső tér, az ülések, az ajtók és a mellékhelyiségek is, zárt rendszerű WC-ket alakítanak ki a megújuló kocsikon (A kérdés már csak az, hogy hol lesz lehetőség ezek ürítésére és milyen megbízható módon üzemelnek majd? – a szerk.). Az átalakítás után azt is érzékelhetik majd az utasok, hogy új világítást kapnak, valamint melegebbek és csöndesebbek lesznek a kocsik – ezt speciális hő-és zajvédő fóliák felhelyezésével érik el. A cégvezető ígérete szerint folytatódik a vonatokon a wifi-hozzáférés kiépítése, valamint újabb, nagy kapacitású kerékpárszállító kocsikat is forgalomba állítanak.
(fotók: MÁV-START Zrt.)
RegionalBahn információk