2012. 12. 22.

Megtörtént a bejelentés: jön az OMSI 2!

Ha felütjük „A Busz-szimulátor”, az OMSI weboldalát, akkor egy friss hírt olvashatnak a rajongók: jön az OMSI 2! Igaz, nem éppen most, hanem még jó ideig várni kell rá, a hírek szerint 2013 negyedik negyedévében vezethetünk a berlini egykori 5-ös busz vonalán.


Sokan – így szerkesztőségünk tagjai is – úgy számoltak, hogy karácsonyra vagy az OMSI második születésnapjára megjelenhet a program új változata. Azonban ebben csalódnunk kellett: még 2013 negyedik negyedévééig várni kell majd az új programváltozatra.
A hírek szerint az új változat két fő újdonsága közül az egyik a régóta fejlesztgetett MAN NG272-es csuklósbusz megjelenése lesz majd. A másik pedig a korábban már említett, Ruhleben és a spandaui Waldkrankenhaus között ingázó 5-ös autóbusz vonala lesz majd. A várakozásért cserében pedig a korabeli, 1980-as évekbeli menetrendeket kapjuk majd meg: az 5-ös busz 12 kilométer hosszú vonalán csúcsidőben 5 percenként járnak a buszok, így számítógépünk is komoly kihívások elé lesz állítva.
Sűrű forgalom, több viszonylat várja a virtuális buszvezetőket az OMSI második kiadásában

Érdekes új funkcióval is bővül majd a program: átélhetjük a spandaui térség fejlődését 1986 és 1994 között: számos rövidebb idejű lezárás, terelés teszi majd változatossá a vezetést – ráadásul ezek a beállított dátumtól függően változnak majd. Így például amíg 1989-ben nem lesz rá lehetőségünk, úgy 1993 körül már vezethetjük a Spandau és a korábban az NDK területén fekvő Falkensee között közlekedő 137-es (ma 337-es) buszt is.
Az idők változnak majd: a „dátumfüggő útlezárások” mellett a beállított időszaktól függően új viszonylatokon is vezethetünk: a két Németország egyesítése előtt nem lesz lehetőség a Spandau és Falkensee közötti viszonylaton vezetni

Kifinomultabbak lesznek a részletek, könnyebb lesz a pályaépítők dolga

A buszokon korhű iránytáblák is lesznek majd


A várva várt újdonság: a tolócsuklós MAN NG272-es autóbusz. A kijelző szabadabban programozható, mint a jelenlegi változatban

A program új „törési motort” kap majd: a járműveken okozott sérülések sokkal kifinomultabbak lehetnek a jövőben, emellett pedig „okosabbak” lesznek a gép által vezetett járművek, kifinomultabban vezetnek majd a sofőrök.
A pályaépítők számára fontos változás, hogy finomabb magasságkülönbségek megjelenítésére is lesz lehetőség. Ráadásul a spandaui hálózaton a valós felszínnek megfelelő viszonyok között vezethetünk – például a városháza melletti vasúti aluljáróban lesz egy kisebb lejtő és emelkedő is. Emellett javítják a szkriptek feldolgozását és a pályaépítők munkáját a légifotók egyszerűbb importálási lehetősége segíti majd. A nagyobb pályák építésére is lehetőség lesz majd, hiszen a program újfajta memóriakezelésével folyamatosan tölti be a szükséges részeket a merevlemezről, nem pedig egyszerre használja majd azokat.
Még egy fontos tudnivaló, hogy a program lefelé kompatibilis lesz, így az OMSI 1-hez készült pályák és járművek is működnek majd az új változatban.
Mint említettük, az új változat megjelenése 2013 vége felé várható.


A vasúti forgalom is színesedik: a beállított időszaktól függően Interzonenzug vagy éppen már „sima” hamburgi IC jön-megy majd a sínpárokon
(a képek forrása az OMSI hivatalos oldala)

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.