Átadták a megrendelő Railpoolnak az első Vectron-mozdonyokat. A Siemens EuroSprinter-utódjából hatot rendelt a cég még 2010-ben.
A Railpool a Vectronok 2010-es debütálása után jelezte: hat járműre igényt tartana a Siemens EuroSprinter-utódnak tekintett járműcsaládjából. A járművek bérbeadásával és lízingelésével foglalkozó cég a 200 km/h-ra alkalmas, 6400 kW teljesítményű változatból rendelt. A gépek németországi és ausztriai forgalomra alkalmasak és a 15 kV 16,7 Hz-es váltóáramú üzem mellett 25 kV 50 Hz-es váltóáramról is üzemelhetnek.
Münchenben adták át a Railpool új mozdonyainak első darabját
A gépeket az ETCS-rendszer járműoldali berendezéseivel is felszerelték és ugyancsak előkészítették a további vonatbefolyásoló berendezések fogadására is – így könnyítve a járművek kelet-európai honosítását is. A Railpool tervei szerint teher- és személyvonati forgalomban egyaránt bevetné az új, 193 801-806 pályaszámcsoportba sorolt gépeket.
Az egyre újabb magánvasúti társaságok, mint a HKX vagy az MSM Gruppe Train4You
szolgáltatása azonban potenciális ügyfelet jelenthetnek akár a
Railpoolnak is, hiszen a nagysebességű, távolsági személyforgalomban
ezekkel a mozdonyokkal vehetnek részt a cégek.
A Railpool mozdonyait teher- és személyvonatok szállítására is alkalmazhatják
A Railpool az első kuncsaft, aki rendelt a Siemens új mozdonyaiból
Közben készülnek az újabb mozdonyok is
(fotók: Siemens)
(fotók: Siemens)
Ahogy azt megírtuk: a Vectronok lengyel és román hatósági engedélyekkel is rendelkeznek már.
A 2010-es InnoTranson bemutatott mozdonycsalád első vevői között volt a mozdonyok lízingelésével és bérbeadásával foglalkozó cég. Rajtuk kívül eddig még csak az olasz FuoriMuro nevű társaság rendelt további két mozdonyt a típusból.
A 2010-es InnoTranson bemutatott mozdonycsalád első vevői között volt a mozdonyok lízingelésével és bérbeadásával foglalkozó cég. Rajtuk kívül eddig még csak az olasz FuoriMuro nevű társaság rendelt további két mozdonyt a típusból.
Halász Péter