2012. 11. 23.

Selejtezett Pumák

A nyár elején volt szerencsénk arról tudósítani, hogy a német vasút „posta-Bhv-it”, a PUmA-Wageneket szépen lassan leselejtezni készül. Két kocsit már akkor leállítottak – most a hírek szerint ez a két jármű végleg búcsúzik a szolgálattól.


A DB AG halberstadti kocsikból felújított PUmA- avagy Modus-kocsijai hamarosan búcsúznak a hírek szerint a sínektől. A nyár elején már tudattuk: az 50 80 21-33 232-7 D-DB és az 50 80 21-33 239-2 D-DB pályaszámú, Bpyz456.0 sorozatú járműveket leállította a DB AG. Most újabb kocsik jutottak erre a sorsra. A hírek szerint az 50 80 21-33 221-0 D-DB (Bpyz456.0) pályaszámú kocsit még szeptemberben, míg az 50 80 21-33 210-3 D-DB (Bpyz456.0) pályaszámú járművet októberben állították le. A kocsikat hamarosan, a hírek szerint november 26-án Frankfurt am Mainból a mukrani rendezőbe viszik. Innen azonban már nincs visszaút a hírek szerint, ugyanis a menetrendváltástól a Frankfurt és Nürnberg közötti vasútvonalon a DB Regio emeletes kocsikat vet majd be. Így tehát – további bevetési hely híján – a többi járművet sem tudja hol használni a DB AG.
Két 111-es által közrefogott PUmA-szerelvény Würzburgban, 2011 nyarán. A markáns megjelenésű járművekre már nincs szükség?
(fotó: Halász Péter)

A németeknél sokan figyelmeztettek arra, hogy a regionális forgalomban vészesen alacsony a vasúti járművek átlagéletkora. Ez pedig azt jelenti, hogy a harminc-negyven évre tervezett járművek sokszor jó, ha tíz évet dolgozhatnak, a következő üzemeltetési pályázaton úgyis új járműveket követel meg a megrendelő. A korábbi járművek pedig sorsukra várnak – vagy el tudják adni valahova őket, vagy pedig munka nélkül várják sorsukat majd egy rendezőpályaudvaron.

Halász Péter