A kormány célja az egységes tarifarendszer kialakítása a közösségi közlekedésben – mondta Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára csütörtökön.
A közösségi közlekedést naponta 7 millió ember használja, a történelmileg kialakult negyvenféle kedvezmény következtében azonban csupán az utasok 20 százaléka vesz teljes áru jegyet – mondta a politikus a XIV. Nemzetközi Közlekedési Konferencián, Szegeden levetített videoüzenetében.
A rendszert – a nagy társadalmi csoportok teherbíró képességét figyelembe véve – úgy kell átalakítani, hogy az elsősorban üzleti alapokon nyugvó kedvezmények ne szociális célokat szolgáljanak, hanem javítsák a cégek utasvonzó képességét és végső soron a szolgáltatások színvonalát – tudatta az államtitkár.
Márton Péter, a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő főigazgatója elmondta, a Volán-társaságok átszervezésének célja a költségvetési források hatékony felhasználása, a közszolgáltatás fenntartása, színvonalának javítása.
Az átalakulás indokoltsága nem kétséges, a jelenlegi struktúra hosszú távon nem működhet. A 23 Volán-társaság heterogén módon működik, a fajlagos költségekben akár 100 százalékos eltérések is tapasztalhatók – hangsúlyozta a szakember.
A regionális társaságok kialakításától a belső folyamatok racionalizálása mellett – a közös beszerzések hatásaként - jelentős költségmegtakarítás is várható, így a cégek eredményesebben készülhetnek föl a 2016-os piacnyitásra is – mondta a főigazgató.
A kormány által elfogadott koncepció szerint 2014 végére elérendő cél, hogy hét regionális társaság működjön. Ennek érdekében első lépcsőben 2013. január 1-jétől hat regionális holdingot alakítanak ki a Volánbusz Zrt. mellett, a jelenleg működő Volán-társaságok jogi önállóságának megtartásával – mondta Márton Péter.
A közeljövő feladatai közül a szakember a menetrendekben előforduló átfedések kiszűrését emelte ki, hozzátéve ennek úgy kell megtörténnie, hogy a szolgáltatások színvonala nem eshet.
MTI