2012. 11. 19.

Citaro-teszt Ottakringben

Szokatlan járművel találkozhatnak a bécsi Ottakring városrészben utazók. Az egyáltalán nem fehér-piros autóbusz ugyanúgy részt vesz a forgalomban, mint megszokott társai. De a 46B-146B vonalakon szolgálatot teljesítő kocsi nem marad sokáig: tesztbusz közlekedik ugyanis a járaton.



A Wiener Linien és a Postbus mellett két komolyabb buszos cég működik Bécsben a számos kicsi mellett: az egyik a WLB Busbetrieb vonalait átvevő Gschwindl; míg a másik a saját jogon is számos vonalat üzemeltető Dr. Richard. Ez utóbbinál rendszeresen bukkannak fel különféle tesztbuszok – különösen az ottakringi 46B-146B vonalcsoporton: nemrégiben például egy VDL Citeát próbálhattunk ki ugyanitt. A viszonylag rövid, ám városias és elővárosi jellegű vonalrészekkel is bíró járaton komolyan próbára lehet tenni a buszokat - főleg a meglehetősen komoly emelkedők és néhol szűk hegyi utak miatt. Az egymással ellentétes irányban, de azonos útvonalon közlekedő 46B-146B körjárat-páron forgalom is adódik, így kiváló nyúzópróba-viszonylatokról beszélhetünk. Ezúttal egy „bableves-barna” Mercedes-Benz Citaro rója a köröket az útvonalon, mint a legújabb tesztbusz.

A két ajtós kivitel nem okoz gondot Bécsben: a viszonylag nagy forgalmú járatokon is megszokott az ilyen megoldás. Felvételünk az ottakringi Schnellbahn-állomás melletti végállomáson készült

A busz az ottakringi városrészt feltáró 46B-146B járatokon szolgál. A kétirányú körjárat vonalán minden adott a megfelelő, alapos teszthez – a képen pont a kertvárosi rész határán, a Gallitzinstrasse megállóhelyen járunk

Míg a hegyi szakaszokon inkább elővárosi, kertváros jellegű a vonal, a Schnellbahn közelében már városi körülmények között mutathatja meg tudását az új Mercedes-Benz Citaro

A steinhofi tűzőrség (Feuerwache Steinhof) épülete előtt a 46B-146B viszonylatok csatlakoznak a Hütteldorf felől naponta néhányszor érkező 52B járathoz. Ez a korábban 148-as számot viselt viszonylat is látványos helyeken közlekedik

A buszvezető munkahelye. Semmi extra, a megszokott kényelmes, szabvány-vezetőfülkét láthatjuk, a Dr. Richardnál rendszeresített pénztárgéppel kiegészítve

A belső térben is a barna színek dominálnak. Érdemes megnézni a padlót is: a borítás mintázata a parkettákat utánozza. A kocsi utasterének kialakítása inkább a több ülőhelyet igénylő elővárosi vonalakon jön jól

A kettes és a másfeles ülések miatt az első és a második ajtó közötti alacsonypadlós részre sem jutott túl sok állóhely. A kép tetején megfigyelhető, hogy a kijelző nem üzemel – a buszon hangos utastájékoztatás sincs. Korábban többek között emiatt bukta el a 60B autóbusz-viszonylat üzemeltetését a WLB... Igaz, egy tesztbusz esetében még mindez „belefér”
(fotók: Magyarics Zoltán)

Halász Péter