Az izraeli vasutaknak tetszik a Bombardier által épített emeletes vasúti személykocsi-család – ez derül ki abból, hogy újabb járműveket rendelt az IR. Az első generáció tagjait pedig apránként főjavítják – ugyancsak Németországban.
Az izraeli vasút, az Israel Railways (רַכֶּבֶת יִשְׂרָאֵל, Rakevet Yisra'el) összesen hetvenkét új emeletes vasúti kocsit rendelt a Bombardiertől. A DB Regio járművei alapján fejlesztett kocsikból már 2001-ben bevásárolt az IR, ezek a kocsik pedig lassan főjavításra érettek, amelyet Németországban végeznek el a gyártó, az egykori ADtranz, azóta Bombardier szakemberei.
A most megrendelt személykocsik egy összesen 222 járműre vonatkozó keretszerződés részei, amelyet még 2010-ben írt alá a Bombardier és az IR. A vasúti gördülőállomány méretének megduplázását szolgáló kontraktus értéke 122 millió euró, mintegy 34,2 milliárd forint.
Az izraeli emeletes ingavonatokat jellemzően villamosfűtésre nem alkalmas dízelmozdonyok továbbítják, ezért a szerelvény energiaellátásáról a vezérlőkocsiban lévő aggregátor gondoskodik.
Halász Péter