Németországban nem közlekedhetnek, mert az EBA engedélye hiányzik a MÁV-TRAKCIÓ TRAXX-mozdonyainak. Viszont közlekedhetnek a CFR hálózatán: a híreink szerint a menetrendváltástól több gép Románia felé ingázik.
Az utóbbi időszakban furcsa jelzéseket találhatunk a MÁV-TRAKCIÓ 480-as sorozatú mozdonyain. A „RIC-raszterben” szereplő Németországra utaló D betűt áthúzták, miközben a gépek oldalán ott díszeleg az EBA-szám, amelyet viszont valamennyi, Németországban engedélyezett mozdony megkap és fel kell tüntetni. A kérdésnek utánajártunk és a MÁV Kommunikációs Igazgatósága által adott tájékoztatásból kiderült: a gépeknek jelenleg csak osztrák és magyar engedélye van. A sajtósoktól kapott válasz szerint a németországi engedélyeztetés jelenleg folyamatban van.
EBA-szám a 007-es TRAXX oldalán
A mozdony nem mehet Németországba, a D betű át van húzva
Sokkal érdekesebb azonban egy másik információ: már most Romániában van a 480 001-es gép a hírek szerint és október 22-én indul a jármű két hetes próbaüzeme. A tervek szerint ugyanis a menetrendváltástól gépcsere nélkül közlekednek majd a nemzetközi vonatok a MÁV és a CFR hálózatán. A MÁV-gépek – információink szerint – várhatóan csak Budapest és Temesvár között ingáznak majd. Forrásaink szerint nemzetközi forgalomra a sorozat legöregebb darabjait választották ki: a 480 001, 002, 003, 004, 005 és 006 pályaszámú mozdonyok közlekedhetnek a „román fordában”.
A CFR cserében hattengelyes ASEA-licenszgépeket járat majd Magyarországra a MÁV-csoport, nevesül a MÁV-TRAKCIÓ és a CFR Calatori között nemrégiben megköttetett megállapodás alapján.
A hírek szerint a négyes TRAXX egyike lesz annak a hat gépnek, amelyek Budapest és Temesvár között ingázhatnak majd a menetrendváltástól
(fotók: Halász Péter)
(fotók: Halász Péter)
Halász Péter