Volt idő, amikor nem is gondoltuk volna, hogy milyen hatalmas történelmi értéke lesz pár „csak úgy” készült képnek. Hol vannak már azok az idők, amikor szürke Bhv-kban utazhattunk a hatvani vonalon?
2006 őszén még csak tervek voltak arra vonatkozóan, hogy valamikor „bepirosodnak” a hatvani vonalon közlekedő, az 1990-es évek végén felújított személykocsik. A szürke Bhv-khoz annak idején készült néhány hagyományos, 300-as sorozatú BDt is, amelyek színtervükben megegyeztek a betétkocsikkal – de más változtatáson nem estek át. Ugyanilyen színekben debütáltak az első 400-as vezérlők is, amelyek legutolsóként pirosodtak be.
Hat évvel ezelőtt, egészen pontosan 2006. október 27-én a 3055-ös számú vonatba véletlenül egy teljesen szürke ingaszerelvény jutott. A vonatban azonban Szolnokon és Dunakeszin felújítottkocsik is voltak, ennek megfelelően két egyforma csíkozású kocsit elég nehéz találni...
Ekkoriban – az ütemes menetrend bevezetésének köszönhetően – megjelentek már a piros csíkos „posta-ingák” is a hatvani vonalon. Ezek jobbára a gödöllői betétjáratokban közlekedtek, de akadt olyan forduló reggelente, amelyben a rövid, mindössze három-négy kocsis ingavonat a Keletiből Hatvanban ment 3030-as számú személyvonatként és onnan továbbindult Szolnokra, mint 5712-es számú vonat.
Ekkoriban már nem számítottak ritkaságnak a „posta-ingák” sem, amelyek jobbára a gödöllői ingavonatokban közlekedntek. De előfordultak az egri gyorsvonatokban is ezek a szerelvények. Most azonban ez előbbiről van szó, a 3245-ös számú vonat indul a Keleti felé Rákosliget megállóhelyről.
Ekkoriban azonban már egy újabb újdonság is terítéken volt, ez azonban egy másik történt, amelyet ide kattintva olvashatnak olvasóink
(fotók: Halász Péter)
Ekkoriban azonban már egy újabb újdonság is terítéken volt, ez azonban egy másik történt, amelyet ide kattintva olvashatnak olvasóink
(fotók: Halász Péter)
Halász Péter