A 183 001-es után újabb színfolttal gyarapodott az egykori Arriva, ma már Netinera-csoport: az Alex-vonatokat továbbító 183 004-es kapott új reklámot. A dolog különlegessége, hogy a mozdony csak egyik oldalán viseli a társaság önreklámját.
A menetrendváltással megszűnik ugyan a Nürnberg és Prága közötti Alex-vonatpár, lévén nem tudnak versenyre kelni e viszonylaton a DB AG és a Student Agency közös „EC-pótló buszjáratával”. Cserében viszont bővítik a kínálatot a München–Prága viszonylaton, itt decembertől napi négy pár Alex-vonat jár majd – a ČD-vel közösen közlekedtetve.
Ennek az újításnak csinál hírverést a társaság színeiben közlekedő 183 004-es pályaszámú gép. A Siemens ES64U4-es típus „butított”, csak 15 kV 16,7 Hz-es váltóáramú üzemre alkalmas variánsa a sorban a G jelzést kapta és összesen öt darab áll a vonatokat üzemeltető Regentalbahn rendelkezésére. Jellemzően az Alex-vonatokat továbbítják a gépek, de alkalmanként besegített az azonos cégcsoporthoz tartozó Vogtlanbahn üzemeltetésében álló Vogtland-Expressbe is, ha a Desirók már nem bizonyultak elegendőnek Plauen (Vogtland) és Berlin között.
Írásunkhoz Szélpál Endre felvételét mellékeltük, a kép München Ost Rangierbahnhofon készült. A kép különlegessége, hogy ekkor tért haza Linzből a gép, ahol a matricázást végezték.
A mozdony október 14-én állt szolgálatba.
A 183 004-es még pőrén várta az indulást 2012. június 17-én
(fotó: Halász Péter)
(fotó: Halász Péter)
Halász Péter