Csak indokolt esetben használhatják a berlini autóbuszokon a térdeplő funkciót a jövőben. A járműszekrény megdöntéséhez és lejjebb eresztéséhez használt funkció korlátozását a nagy karbantartási igénnyel indokolja a BVG.
Nem vagy csak indokolt esetben használhatják a berlini buszvezetők a „kneeling” funkciót az autóbuszokon. A járműszekrény belépőmagasságának a járdához való igazításában segédkező funkció használatának tiltását magas karbantartási igénnyel indokolta a BVG. Arra kérik a buszvezetőket, hogy csak rendkívül indokolt esetben döntsék meg a járműveket. Ehhez a kocsikat felszerelték egy speciális leszállásjelzővel is, amelynek segítségével az utasok, jobbára a nehezen mozgó vagy kerekesszékkel, babakocsival utazók kérhetik a járművezetőtől, hogy a következő megállóban, ahol leszállnak, használja a korábban általánosságban is használt funkciót.
A buszok „kneeling” funkciójának használata a BVG szerint rendkívüli mértékben növeli a karbantartási igényeket
A „kneeling” használata nem csak a légrugók karbantartási igényeit növeli, hanem alig érezhető módon a menetidőt is. Ajtónyitás előtt és ajtózárás után is várni kell a busz bedöntésére és újbóli kiegyenesedésére. Ezzel pedig akár egy-egy lámpafázisnyi előnyt is jelenthet a városi forgalomban közlekedő autóbuszoknak.
A térdeplő funkciót (mint képünkön) a BVG buszvezetői csak indokolt esetben használhatják
A korlátozás egy ideje érvényben van, de ennek nem nagyon láttuk nyomát a berlini járművezetőknél: a „kneelinget” továbbra is rendszeresen alkalmazzák a buszvezetők
(fotók: Halász Péter)
(fotók: Halász Péter)
Halász Péter