Miközben takarítják a MÁV-Start menedzsmentjét, a menedzsment is takarít, vagy valami ilyesmi. Úgy tűnik ugyanis, tudat alatt megérezhettünk valamit keddi, tisztasággal kapcsolatos cikkünk írásakor, mert a MÁV-Start tegnap sajtóközleményben tudatta: irodai dolgozói önként vonulnak ki állomásokat takarítani. Kattintson, ha érdekli, hol találkozhat mostanában a MÁV-székház elkötelezett munkatársaival! Már amelyiket éppen nem rúgták ki...
Sok érdekes átszervezést láttunk már a MÁV háza táján, de a tegnapi hírdömping kettős olvasata talán „mindent vitt”. Először is önkéntes állomástakarítási programot hirdettek az irodai dolgozók körében, ami mai cikkünk témája. Másrészt viszont nem kerülhetőek el a vicces áthallások, ugyanis szintén tegnapi hír, hogy nagytakarítást rendeznek, ezúttal az irodákban – Dávid Ilona megkezdte a tarvágást a MÁV-Start vezetőségében. A végeredmény: akit nem takarítottak el, az takaríthat – vagy hogy is van ez? Állomástakarítás után lehet menni irodát takarítani?
Az önkéntes állomástakarítási kezdeményezés ötlete kiváló, az elsősorban irodai/szellemi munkát végző dolgozók kivonulnak a terepre, és saját kezűleg tesznek azért, hogy az utasokat tisztább környezettel fogadhassa a vasút. A MÁV dolgozói közül több mint ötszázan vállaltak önkéntesen részt a kampányban, köztük a menedzsment munkatársaival is összefuthatunk mostanában a szerencsés állomásokon. A résztvevő dolgozók takarítás mellett padokat is festenek majd, és rendbe teszik a megállók környékét. (A Keleti környékét jó lenne már rendbe tenni, de valószínűleg nem erre gondoltak.) A sajtóközlemény szerint Dávid Ilona elnök-vezérigazgató véleménye, hogy vasút fejlesztése nem csak anyagi eszközök kérdése, nem minden a pénzen múlik. Ebben sok igazság van, például az sem a pénzen múlt, hogy az október 1. és 12. között zajló kampányról csak október 5-én adtak ki közleményt, nem pedig előtte.
Dávid Ilona szavai szerint „A vasutasok alapvetően szeretik a munkájukat, a vasutat, s mint a sok jelentkezés is mutatja, tudják: a szolgáltatásunk fejlődéséhez közös munkára, összefogásra van szükség. Természetesen emellett még sok-sok más lépést is teszünk a szolgáltatói szemléletmód javításáért, minden erőnkkel ezen vagyunk.”
Dávid Ilona szavai szerint „A vasutasok alapvetően szeretik a munkájukat, a vasutat, s mint a sok jelentkezés is mutatja, tudják: a szolgáltatásunk fejlődéséhez közös munkára, összefogásra van szükség. Természetesen emellett még sok-sok más lépést is teszünk a szolgáltatói szemléletmód javításáért, minden erőnkkel ezen vagyunk.”
Az akcióban részt vevő állomások listája: Alsógöd, Baracska, Biatorbágy, Bicske, Budapest-Déli, Budapest-Keleti, Budapest-Nyugati, Dunaharaszti, Dunakeszi, Dunavarsány, Érd, Érd alsó, Érd felső, Felsőgöd, Göd, Háros, Iváncsa, Kelenföld, Kispest, Komárom, Kőbánya felső, Kőbánya-Kispest, Máriabesnyő, Martonvásár, Nagytétény-Diósd, Pesterzsébet, Pestszentimre, Pestszentimre felső, Pusztaszabolcs, Rákos, Rákosrendező, Solymár, Százhalombatta, Szob, Soroksár, Soroksári út, Taksony, Tata, Tatabánya, Üllő, Vác, Vecsés, Velencefürdő, Zebegény.
A fenti lista korrekt válogatásnak tűnik, szinte mindeféle méretbeli és minőségi kategóriát felölel. A kampány felújított állomásokra (pl. Komárom, Vecsés, Üllő) gyakorolt hatása talán kevésbé lesznek érdekesek, mint a listában található néhány valódi csemege (Kőbánya felső, Kőbánya-Kispest, Rákos, részben Kelenföld) esetében. Zugló, az egyik legnagyobb dobás, sajnos hiányzik a listáról – ott valóban szívesen megnéztük volna, tud-e csodát tenni a vezetői csapat.
Zugló kimaradt a listából, pedig erre a padra ráférne a festés
Kőbánya-Kispest, még kampány előtt. Reméljük, utána másképpen fog kinézni
A kelenföldi aluljáró sok szeretettel és tennivalóval várja a lelkes és tisztaságért tenni akaró vasutasokat
(fotók: Magyarics Zoltán)
(fotók: Magyarics Zoltán)
Bár a Közszolgáltatási szerződés ír valamit a peronok gyommentességéről is, azért reméljük, Kőbánya felső gigantikus virágágyását nem bántják majd!
(fotó: Halász Péter)
(fotó: Halász Péter)
A magunk részéről üdvözöljük a kezdeményezést, ám a két hét elmúltával a kampány céljai és a napi valóság reméljük közelebb lesz majd egymáshoz, mint a szépemlékű „Tisztán robogjunk” kampány esetében – akkor és azóta is sok minden átcsúszik a járműtisztasági kampány radarernyője alatt. Az utasok hosszú távon vélhetően többet profitálnak egy komolyabb elvárásokkal megfogalmazott (és valóban betartott) Közszolgáltatási szerződésből, mint a PR-fotók készítésére szolgáló kampányokból.
Magyarics Zoltán