2012. 10. 09.

Íme az új metró!

Bemutatták a közönségnek a készülő új metrószerelvény első darabját. Az első vezetőállásos kocsit a Siemens bécsi telephelyén csodálhatták meg a megrendelő MVG képviselői. A forma csak kicsit változik a C2-es típus esetében.


Még mindig meghökkentő, de már megszokott formavilággal bír a müncheniek új metrószerelvénye. A C2-es sorozatból még 2010-ben rendelt huszonegy, hat kocsis metrószerelvényt és opcióval rendelkezik további 23 vonatra – ezeket 2016 és 2020 között hívhatja le az MVG. A beszerzésre összesen 185 millió eurót, nagyjából 52,7 milliárd forintot fordítanak.
Így fest majd a forgalomban az új müncheni metró
(grafika: SWM / MVG / N+P Industrial Design)

A C2-esek alapjait a Siemens Inspiro-platformja jelenti. A járműcsaládból már vásárolt Varsó és London is. Emellett felhasználták a jelenleg üzemelő C (illetve immáron C1-es) sorozattal szerzett tapasztalatokat is. Így megőrizték a C1-esek nagy befogadóképességét és az új szerelvények is teljes hosszukban átjárhatók lesznek. A felhasznált építőanyagok 95 százalékát pedig újra lehet hasznosítani. A járművek a fékezéskor termelt energia mintegy 50%-át a hálózatba vissza tudják táplálni.
Mindazonáltal a legutolsó C1-es szállítmányhoz képest több változást ejtettek meg a konstruktőrök. Megnövelték az állóhelyek számát, javítva az utasáramlást. Több helyet kaptak a babakocsival utazók. Az ajtónyitást és -zárást külön, szembetűnőbb LED-es jelzőlámpák jelzik majd. Az utastérben csak szövettel borított ülések lesznek – a fából készült üléseket elhagyják. A beltérben videós hirdetőfelületeket alakítan ki, emellett pedig térfigyelő rendszer és hatékony oltóködös tűzoltórendszert telepítenek a járművekbe. Kis mértékben megváltozott a szerelvények „feje”, igazodva a törési előírásokhoz és ide új, LED-es pályavilágítást építenek be. A vonat gyorsabb lehet a mostani szerelvényeknél: 80 helyett 90 km/h lehet a szerelvények engedélyezett legnagyobb sebessége. A vonaton 940 utazhat (a C1-esekben csak 912), ebből 220 utas ülve töltheti idejét a müncheni metrón.
A most készülő C2-esek első példányai 2013 decemberében állhatnak forgalomba, a szállítás 2015-re fejeződik be. Ekkor szeretnék elkezdeni az A sorozat legöregebb példányait kivonni a forgalomból. Emellett az MVG úgy számol, hogy a belvárosi szakaszon a jelenlegi 2,5 perces követési időközt 2 percre sűrítheti a csúcsidőszakokban.
(fotók: Siemens)

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.