2012. 10. 09.

Felsővezetéki zárlat a 100-as vonalon – javuló kommunikáció?

Ma hajnalban tartós felsővezetéki zárlat miatt három órán át állt a forgalom Cegléd - Ceglédbercel-Cserő állomások között. Fél hatkor egy vágányon indult meg a forgalom, 10 órától pedig a másik vágányt is visszaadták a forgalomnak. Ami még a hírnél is érdekesebb, az a szokatlanul gördülékeny és korrekt kommunikáció. Új szelek fújnak?


A hajnali vágányzár miatt 2:30 és 5:30 között a vonatokat buszokkal pótolták, néhány távolsági járat pedig a 100a vonal helyett Újszászon át közlekedett. A felhalmozott késések ledolgozása jelenleg is folyik, a szerelvényfordulók miatt sok járat még mostanában is jelentős késéssel közlekedik. Jelenleg a legsúlyosabban érintett vonatok a 78 perces csúszásban lévő 622-es számú Bereg IC és a 6202-es Budapest–Záhony gyorsszemélyvonat, de 73 percet késik a 702-es számon futó szegedi hibrid IC is, illetve 55 percet késik a 6200-as Budapest–Záhony intézmény. 15-40 perc közötti késések szép számmal akadnak, a menetrend helyreállását dél körülre ígéri a MÁV-Start.

Amint a bevezetőben említettük: ami talán a hírnél is érdekesebb, az a meglepően pontos, friss és őszinte tájékoztatás. A MÁV-Start vonatkozó híre folyamatosan frissült, és kissé szokatlan módon a valós, ténylegesen előforduló késéseket említi. Az elmúlt évek hallucinációi (például felsővezetékszakadás vagy állomástávolságú közlekedés esetén 15-20 perces késések) után ez a közlemény szinte üdítő olvasmány. Új szelek fújnak talán a nemrégen lezajlott személyi változások nyomán? Ha így van, akkor csak szurkolhatunk, hogy így is maradjon...

Magyarics Zoltán

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.