2012. 09. 04.

Vindobona helyett Jesenius

Viszonylag ritkán érkezik mostanában ÖBB-s EC-szerelvény Magyarországra. Különösen ritka esemény ez, ha a vonat Párkány felől lép be – pedig most így van ez. Ugyanis összecserélte a MÁV-START és az ÖBB szerelvényét a német vasút. Ebből adódóan a keddi EC 173-es és EC 175-ös, valamint a szerdai EC 172-es és EC 174-es számú vonatok igazán érdekes összeállításban közlekednek.


Egyszerűen összecserélte a DB AG a Hamburgban tartózkodó MÁV-START és ÖBB-szerelvényeket. Az ÖBB adja ugyanis az EC 172-es és az EC 173-as számú Vindobona szerelvényét, míg a MÁV-START a menetrendváltás óta az EC 174-es és az EC 175-ös számú Jan Jesenius/Jeszenszky János nevű vonatpár szerelvényének kiállításáért felelős.
Információink szerint a DB AG cseréje miatt szeptember 4-én reggel az ÖBB Ampz 61+Avmz 73+WRmz 73+Bmz 73+Bbmvz 61+Bmpz 73+Bmpz 73+Bmpz 73+Bmpz 73 összeállítású szerelvénye mint EC 175-ös indult Budapest-Keleti felé. A szerelvényfordulók okán szeptember 5-én hajnali 05:25-kor ugyancsak ez a szerelvény fordul majd vissza Hamburg-Altona felé.
A MÁV-START Apmz+Avmz+WRmz+Bvmz+Bvmz+Bvmz+Bpmz+Bpmz+Bpmz összeállítású szerelévnye Villach felé vette az irányt. A vonat Wien-Simmeringben 16:06/16:07-kor, míg a Wien-Meidling pályaudvaron 18:22/18:29-kor csíphető el.  A magyar szerelvény ugyancsak a vonat fordulójával tér vissza Hamburgba szeptember 5-én. Ebben irányban a menetrendben Wien-Meidling sorában 09:28/09:33, míg Wien-Simmeringnél 09:46/09:48 szerepel. Utóbbi helyszínen meglehetős kuriózumnak számít a magyar személykocsi, különösen egy teljes MÁV-START-os szerelvény megjelenése.
A járművek szeptember 6-án az eredeti fordulók szerint térnek vissza a honos vasúthoz.

Halász Péter