Miután a DB Regio nyerte el a BEG üzemeltetési pályázatán a Nürnberg–Ingolstadt viszonylatú, a nagysebességű pályán közlekedő RE-vonatok közlekedtetésének jogát, a vasúttársaság járműbeszerzési tendert írt ki a München-Nürnberg-Express új járműveire. Így tehát a most közlekedő jellegzetes vonatok napjai megszámláltattak – de azt még nem tudni, hogy mikor állnak forgalomba az új szerelvények.
München és Nürnberg között a nemrégiben megépült nagysebességű pályán nem csak ICE-kkel és IC-kkel utazhatunk, hanem a München-Nürnberg-Express márkanév alatt közlekedő RE-járatokkal is. A DB Regio a nyáron kiírt pályázatán olyan járműveket keres, legalább 550 másodosztályú ülőhelyet alakít ki a gyártó. Emellett számos első osztályú ülőhely kialakítása is feltétel a többcélú tér és a kerékpárszállítási lehetőség biztosítása mellett. A tenderben 165 méter méteres peronhosszokhoz tervezett vonatokról van szó, amelyek előrevetítik az emeletes vonatok megjelenését.
A 101 062-es tolja Nürnberg felé a nagysebességű RE-szerelvényt. Ma még a DB Fernverkehr kocsijaiból áll a vonat
(fotó: Magyarics Zoltán)
(fotó: Magyarics Zoltán)
A műszaki tartalom kapcsán kikötötték: a járműveknek bírniuk kell 200 km/h-es tempónál a mellettük 300-zal ellenkező irányban elrobogó vonatok által keltett légnyomás-változást is.
A DB Regio ugyancsak kikötötte: a gyártónak kell vállalnia a járműtípus engedélyeztetését és üzembe helyezését is a megadott szállítási határidőig. Ezt azért vette be a már a tenderkiírásba a német vasút, mert tanultak az Alstom Coradia Continental motorvonatok majd egy éves csúszásából és a Talent 2-es szerelvények 2008 óta húzódó, igencsak nehézkesen haladó üzembe helyezése miatti gondokból.
A 101 001-es is megfordult már a München-Nürnberg-Express élén. A sorozat első mozdonya München főpályaudvarán várja az indulást Halász Péter felvételén
A DB Regio jelenleg a két nagyváros között a DB Fernverkehrtől bérelt IC-kocsikat közlekedtet, természetesen a DB Regio színeire átfestve. Az ingavonatokat (amik tulajdonképpen IC-ingák) a DB Fernverkehr 101-es sorozatú gépei továbbítják, lévén a DB Regio nem rendelkezik 160 km/h-nál nagyobb sebességre alkalmas vontatójárművel.
Halász Péter