Nem a Stadlertől, hanem a Siemenstől érkeznek a legújabb villamosok Münchenbe. A Münchner Verkehrsgesellschaft, az MVG a német gyártó legújabb villamostípusából, az Avenioból rendel nyolc darabot.
A jövő év végén már forgalomba is állhatnak a müncheniek legújabb villamosai. A Stadler Variobahnjainak nem éppen fényes üzeme miatt döntöttek úgy, hogy inkább a Siemenstől vásárolnak újabb kocsikat. Mint azt megírtuk: az MVG eleve kétféle menetrendi koncepcióval készül a jövő évre és a régi P sorozatú villamosokra is típusoztatják a vezetőket. A nyolc Avenio a járműgyártó bécsi telephelyén készül majd. A gyártó ígérete szerint a nyolc megrendelt járműből hatot biztosan le tud szállítani egy éven belül. Ezen kívül, ha minden jól megy – ellentétben a Stadler-féle Variobahnokkal – a 2013 decemberi menetrendváltással szolgálatba állhatnak az MVG-nél T1-es típusként jegyzett szerelvények.
A T1-esek négy részes, egyirányú villamoskocsik lesznek, teljes hosszuk 36,85 méter, teljes utasterhelés esetén 48 tonnát nyom a 2,3 méter széles, 70 km/h engedélyezett legnagyobb sebességű kocsi. Az alacsonypadlós villamosok 215-220 utas szállítására alkalmasak, az utasterük kialakítása, elrendezése nagy mértékben egyezik az R 3.3-as és az S sorozatú járművekkel. A gyors utascseréhez nyolc ajtó áll majd az utasok rendelkezésére, emellett a kerekesszékkel utazókat egy lift is segíti a felszállásban. Az MVG a jelenlegi tervek szerint a 17-es, a 19-es, a 20-as, a 21-es és a 22-es viszonylatokra osztja majd be az új kocsikat.
Az új müncheni T1-esek látványterve
(grafika: MVG)
(grafika: MVG)
Az MVG a nyolc villamoskocsi beszerzésére 29 millió eurót, mintegy 8,3 milliárd forintot fordít.
A Siemens Aveniojából már Hága rendelt mindjárt negyvenet; az idei InnoTranson pedig az első kocsi Mock-upját tanulmányozhatta a szakma.
Halász Péter