Közel harminc kilométeren kellett leállítani a vasúti forgalmat Németországban, mert a pálya állapota annyira leromlott, hogy a Szövetségi Vasúti Hatóság, az EBA nem látta biztonságosnak a vasúti közlekedést.
Augusztus 1-jével további intézkedésig az Eisenbahn Bundesamt leállította a vasúti közlekedést a Berlin–Halle vasútvonal Bitterfeld és Halle (Saale) közötti szakaszán. A vasútvonalat még 1995-ben újították fel a Halle/Lipcse–Berlin tengely korszerűsítéséhez kapcsolódóan. Akkor – német terminológiát használva – „feste Fahrbahn” épült, azaz esetünkben aszfaltba ágyazták be az Y alakú vasaljakat.
A DB AG tervei szerint 2015-ben az egyébként is leromlott állapotú pályát teljesen felújították volna, azonban ezt a munkát előre kell hozni a vártnál rosszabb állapotok helyett. Érdemes megjegyezni: a korabeli tervek szerint a „feste Fahrbahn” mintegy hatvan évig megfelelő vasúti pálya maradt volna.
A harminc kilométeres Bitterfeld–Halle (Saale) pályaszakaszon kerek tizenöt kilométeren kell majd teljesen új vasúti pályát építeni – a DB AG szerint ugyanis ez a legegyszerűbb megoldás a felmerült problémákra. „Ha már ott járnak”, akkor pedig ezen a szakaszon a jelenlegi – csak papíron létező – 160 km/h-s pályasebességet 200 km/h-ra emelnék majd a felújítás végeztével.
A vágányzár végéig az érintett pályaszakaszon teljes vágányzár lesz érvényben. Emiatt a Berlin–Halle (Saale)–München viszonylaton közlekedő távolsági vonatok kerülő útirányon át közlekednek, míg a regionális vonatok helyett buszos pótlást szervezett a DB AG.
A politika is megszólalt az ügyben: a szász-anhalti építésügyi miniszter, Thomas Webel kritizálta a DB AG-t, hogy a régóta fennálló korróziós károsodásokat miért nem fedezte fel idejekorán a vasúttársaság és miért csak most akar javítani a pálya állapotán.
Halász Péter