Ha az ember fáradt, akkor alszik és ezt legjobb vízszintes pozícióban tölteni. Valószínűleg ilyesfajta emberi érzések keríthették hatalmába a Keleti pályaudvar egyik utastájékoztató tábláját is. Fogta magát és eldőlt.
Szerencse, hogy nem csapott agyon senkit sem az a tábla, amelyik a Keleti pályaudvaron a harmadik és a negyedik vágány közötti peronon fekve töltötte a vasárnapot. Az érkező és induló vonatok jegyzékét mutató tábla (amelynek értelmét hagyjuk, jobbára a rendelkező kénye-kedve dönti el, hogy hova jön egy vonat) fogta magát és megunta a szolgálatot. Egyszerűen eldőlt. Pedig – elvileg – négy csavar tartja szorosan az aszfalton. Vagyis tartotta, mert egyszerűen kidőlt. Ahogy a csavarokat elnézzük, aligha lehet kétségünk afelől: állapotuk finoman fogalmazva is némi kívánnivalót hagy maga után.
Két szétrohadt csavar a helyén...
...két másik viszont hiányzik
Az egyik hiányzó csavar azért még megvan. Sokat nem ért, sokat nem tarthatott a hirdetőtáblán
Ide voltak betekerve azok a bizonyos csavarok
Szerencsére nem csapott agyon senkit
Nem tudjuk miért dőlt ki a tábla, sejtésünk persze van… Mindenesetre nagyon jó példa a MÁV-csoport állapotaira ez a tábla. Az állomást a MÁV Ingatlankezelő kezeli, a forgalmat a MÁV pályavasút irányítja, a személyszállító vonatokat a MÁV-START közlekedteti a saját és a MÁV-TRAKCIÓ eszközeivel, amelyeket a MÁV-GÉPÉSZET tart karban (?). Csak éppen Sanyi bácsinak nem szóltak, hogy talán ha kicserélné az elrohadt csavarokat, mielőtt egy arra sétáló, a MÁV-START szolgáltatásait igénybe vevő (és e választás miatt mindenképpen megsüvegelendő) kedves utast agyonüt.
Ennek a korlátnak se támaszkodjon neki senki...
Kulturált állapotú és valószínűleg minden európai előírásnak is megfelelő rögzítést... Arról már ne is beszéljünk, hogy a korláttal óvott vízcsap „természetesen” nem működik...
(fotók: Halász Péter)
(fotók: Halász Péter)
Halász Péter