Szabadulnak a belga vasút az alig évtizede beszerzett tolatómozdonyaitól. A 77-es sorozatú gépeket az SNCB/NMBS pénzügyi nehézségei miatt bocsátaná áruba. A sorozat gépei alig több mint egy évtizedig szolgáltak a belga vasútnál.
A likviditási gondok megoldását abban látja a belga vasút, az SNCB/NMBS teherfuvarozó üzletága, a B-Cargo, hogy megszabadul az 1999 és 2005 között beszerzett 77-es sorozatú dízel-hidraulikus tolatómozdonyaitól. Annak idején az SNCB/NMBS 170, a Vossloh G1205-ös típusán alapuló mozdonyt vásárolt a kieli gyártótól. Az 1150 kW teljesítményű motorral szerelt, 100 km/h legnagyobb sebességre alkalmas mozdonyokat úgy alakították ki, hogy alapvetően több európai vasúton is működhessenek. A mozdonyok abban térnek el a németországi rokonoktól, hogy a dízelmotorjukat a belga Anglo-Belgian Cooperation szállította, emellett eltérő a segédüzemi áramellátó rendszerük. A sorozat egy része rádiós távirányítással is el lett látva.
(a képek forrása a Wikipedia)
A gépeket az SNCB/NMBS könnyű vonali és nehéz tolatóüzemben használta. A 7700-tól kezdődő pályaszámokkal eltátott sorozat gépei közül a 7771-7790 tartomány mozdonyai nem ismeretlenek Németországban, ugyanis a német mellett holland üzemengedéllyel is bírnak.
A belgák egyelőre két mozdonyon adtak túl: a 7785 és a 7786 pályaszámú gépeket az Osthannoverschen Eisenbahn AG, az OHE vette meg. A 2002-ben épített gépek főjavítás után állnak forgalomba a német magánvasútnál.
Halász Péter