2012. 08. 15.

Tovább csúszik a BER

Tovább csúszik a berlini új repülőtér, a Berlin-Brandenburg International, avagy Willy Brandt repülőtér megnyitása. A sokadjára csúsztatott időpontot, 2013. március 17-ét sem tudják már tartani. Addig marad Tegel és a régi Schönefeld és a „szellemvonatok”...


Tovább csúszik a berlini új repülőtér megnyitása. Az idei nyár elején előbb augusztusra, majd végül 2013. március 17-ére tették a reptér átadásának időpontját, amelynek 2012. június 3-án kellett volna megtörténnie. Azonban számos tervezési és kivitelezési hiányosság került napvilágra, így még tovább csúszhat a repülőtér megnyitása. Magukat megnevezni nem kívánó források a Der Tagesspiegel számára megerősítették: várhatóan 2013 őszén landolhat az első repülőgép.
A Berliner Flughäfen, a reptér leendő üzemeltetője és építtetője azonban egyelőre nem kívánt nyilatkozni, csak annyit közöltek, hogy augusztus 15-én ülésezik a felügyelőbizottság, ekkor napirenden lesz a BER ügye is. Úgy hírlik azonban, hogy Horst Amann, az építkezésért felelős konzorcium vezetője ezen az ülésen jelenti be a vezetők számára, hogy bizony tovább csúszik a légikikötő átadása – a hírek szerint 2013 szeptemberében vehetik birtokba az utasok az új létesítményeket. A csúszásnak köszönhetően a tegeli és a régi schönefeldi repülőtér több mint egy évvel tovább üzemel majd, mint ahogy azt tervezték.
Mindeközben egy másik téma is borzolja a kedélyeket: ugyanis a biztonsági szervezetek csak most vették észre, hogy egy potenciális terrorista is részt vett az építkezésen. A radikális iszlamista jelenléte miatt sokan féltik a majdani repülőtér biztonságát.
Eközben a DB AG felvetette: az eredetileg tervezett megnyitóra elkészült a vasúti kapcsolat, azonban ezek forgalom nélküli fenntartása is eurómilliókba kerül a vasúttársaság számára. A DB AG jelezte: szeretné, ha a Berliner Flughäfen beszállna az infrastruktúra fenntartásába, hiszen nem a DB AG hibája, hogy nem használhatják az utasok a repülőteret és a csatlakozó vasútvonalat. A megfelelő légcsere érdekében és afféle kémszemlemenetként most is közlekednek vonatok azonban a reptérhez: a Flughafen Berlin-Schönefeld állomáson végállomásozó, az S9-es viszonylaton közlekedő gyorsvasúti szerelvények üresen elmennek az új végállomásra, ha van megfelelő mennyiségű járműve és mozdonyvezetője az S-Bahn Berlinnek.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.