2012. 08. 30.

Tolja a GYSEV

Újabb használt osztrák járművekkel bővül a GYSEV járműparkja. A Schlierenek mellé most CityShuttle-vezérlőket újított be a „repcevasút”. Az ingavonati forgalmat a GYSEV a Schilerenwagenekből kiállított szerelvényekkel képzeli el.





Három vezérlőkocsit vásárolt a GYSEV a közelmúltban az ÖBB-től. A járművek az ÖBB-nél alkalmazott ingavonati rendszerrel vannak felszerelve, így többek között a vasúttársaság EuroSprintereinek távvezérlésére, vagy éppen az ÖBB ingavonati mozdonyainak távvezérlésére alkalmasak.
A kocsik tolt üzemben 140, egyébként 160 km/h sebességgel közlekedhetnek – tudatta a GYSEV. A járművek belső terét még még Ausztriában felújították, a GYSEV a hatósági vizsgára való felkészítés során festi át a vasúttársaság zöld-sárga színeire.
Az ÖBB Inlandswagenjeiből kialakított CityShuttle vezérlő az ÖBB színeiben. A GYSEV hármat vett az osztrákoktól
(fotó: Magyarics Zoltán)

A vasúttársaság azért döntött a vezérlőkocsik vásárlása mellett, mert ezek segítségével egy vasúti fordulónál csupán néhány perc várakozás szükséges, és elindulhat visszafelé a szerelvény – írja a GYSEV. Így pedig rövidülhetnek a menetidők, emellett ugyanannyi vonat leközlekedtetéséhez kevesebb kocsi is elég. A felszabaduló kocsikat a GYSEV a regionális közlekedésben használja, emellett lehetőség lesz a Schlieren-kocsik felújítási programjának felgyorsítására is.
A GYSEV ingavonatai októberben állnak forgalomba a tervek szerint.
A járműtípus nem idegen a GYSEV-nél. A Sopron–Deutschkreutz vonal villamosítása után a Bécsbe járó sebesvonatokban közlekedtek ezek a járművek előbb 1014-esekkel, majd 1116-osokkal tolva-húzva
(fotó: Halász Péter)

Ez a járműbeszerzés egyébként felveti azt a régóta rebesgetett lehetőséget is, hogy az GYSEV az ÖBB leállított 1014-esei közül vesz meg vagy vesz bérbe néhány példányt, így megoldható a rendelkezésére álló öt saját és a hét, az ÖBB-től bérelt Taurusok közül ne kössön le a három vezérlőkocsi három mozdonyt.

Halász Péter