Közel négy évtizede, egészen pontosan 1973-ban bemutatták a bécsieknek az első mélyvezetésű metrószakaszt. Az U1-es vonal egy darabján – a Karlsplatz és a Taubstummengasee megállók között – kipróbálhatták az osztrák főváros lakói, hogy milyen lesz az új metró. Azonban ide célszerűen egy járművet sem ártott eljuttatni.
A Karlsplatz és a Taubstummengasse közötti bemutatómenetekhez és az alagúti forgalomban oktatásához használták a 2003+3003-as pályaszámú motorkocsit. Azonban az elkészült alagútszakaszba nem volt egyszerű lejuttatni a járművet. Ugyanis az akkori próbaüzem eredetileg a Stadtbahn Heiligenstadt–Friedensbrücke szakaszán zajlott, a város észak-keleti részén. A belvárostól délre fekvő alagútba innen pedig ekkor még nem lehetett eljutni, így a szakemberek úgy döntöttek: az egyik ikermotorkocsit behozzák tréleren és a rendelkezésre álló nyíláson át bedaruzzák az alagútba a kocsikat. Az eseményre 1973. augusztus 18-án került sor.
(fotók: Wiener Linien)
A járművek jó ideig maradtak az egy állomásköznyi szakaszon, ahol végül 1978-ban indult meg a rendes forgalom számára a Karlsplatz és a Reumannplatz között és ekkorra már lehetőség nyílt a – e sorok megjelenésekor éppen felújítás miatt lezárt – Reumannplatz állomáson a szerelvények karbantartására, majd hamarosan a Wasserleitungswiese kocsiszínbe is betérhettek a járművek.
Az 1973-as akcióban érintett 2003+3003 pályaszámú ikermotorkocsikat a Wiener Linien 2011. december 12-én törölte az állagából négy másik társával együtt.
Az 1973-as akcióban érintett 2003+3003 pályaszámú ikermotorkocsikat a Wiener Linien 2011. december 12-én törölte az állagából négy másik társával együtt.
Halász Péter