Az SBB százhetven személykocsit újít fel. A Bpm 51 sorozatú kocsik felújítása új szakaszba érkezett, ugyanis a járművek első, felújított példányai lassan kimerészkednek az olteni és bellinzonai műhelyekből és az utasok rendelkezésére állnak a kívül-belül megfiatalodott személykocsik.
Új üléshuzatok, távműködtetésű ajtók, új színezés. Az utasok csak ennyit láthatnak az új járművekből, de a gépészeti berendezésekhez is hozzányúltak. Az SBB a járművek teljes szerkezetét rozsdátlanította, illetve a korábbi azbeszt-tartalmú szigetelőelemeket és egyebeket lecserélték.
A százhetven kocsiból hatvan kap ilyen emelt szintű felújítást, a többi járművet pedig további szolgálatra alkalmas állapotba hozzák és várhatóan 2018-ig szolgálják majd az SBB-t.
A 2014-ig tartó kocsifelújítási programra 61 millió frankot, mintegy 14,2 milliárd forintot fordítanak.
A felújított kocsik első példánya, a prototípus 2012. augusztus 13-án állt forgalomba a Brig–Lausanne–Genf viszonylaton – tudatta közleményében az SBB.
A megújult kocsibelső
A biciklivel vagy éppen kerekesszékkel utazók is kényelmesen használhatják a kocsit. Az előtereknél megfelelő tér áll rendelkezésükre
A kocsik előtere is megújul. Az ízelt ajtók motorikusan nyílnak, a vezérlőgombok az ajtó mellett vannak
A kilincs kívül is hiányzik, az ajtók a zöld gombbal nyithatók
A kocsik egy része kívül is megújul. A lehúzható ablakok mellett oldalanként két, vészkijáratként működő teljes ablakot kaptak a kocsik. A színterv az SBB aktuális dizájnjához illeszkedik
(fotók: SBB CFF FFS)
(fotók: SBB CFF FFS)
Halász Péter