Nem túl sikeres a Bombardier Talent 2 motorvonata a DB AG-nál. A hosszadalmas engedélyezetetési procedúra után most az üzemeltetés során kerültek elő hiányosságok. A helyzet odáig fajult, hogy van olyan viszonylat, ahol a motorvonatokról visszatértek a mozdonyos vonatokra.
A DB AG elismerte, hogy egyes Talent 2 motorvonatok esetében jóval nagyobb az ajtók környezetének karbantartási igénye, mint azt korábban tervezték. Emiatt a járművek többször és hosszabb ideig állnak a műhelyekben, ez pedig felborítja a tervezett szerelvényfordulókat. A kiszámíthatatlanság miatt döntött úgy a DB Regio, hogy az Aachen–Köln–Siegen viszonylaton közlekedő RegionalExpress-vonatokon ismét mozdonyvontatású szerelvények közlekedjenek.
Még a Talentek előtti időszakban készült ez a felvétel Köln főpályaudvarán. A 111 011-3-as az RE9-esen Siegen felé tartva pihent meg az impozáns csarnokban
(fotók: Halász Péter)
(fotók: Halász Péter)
A DB AG a Talentek érkezése előtt is emeletes kocsikból álló szerelvényeket járatott ezen a viszonylaton, így a változás nem lesz szokatlan az utasoknak. Ráadásul több panasz is érkezett a DB AG-hoz, amiben kifogásolják, hogy a társaság a korábbinál kisebb kapacitású vonatokat állított forgalomba.
Mindeközben a Bombardierrel együttműködésben folyamatosan dolgozik a DB AG azon, hogy a vonatok ismét üzembe állíthatók legyenek. Erre vonatkozóan azonban a német vasúttársaság nem akart határidőt megnevezni.
Halász Péter