Elkészült a GYSEV által bérelt szovjet nagydízel honosítása. A Ludmilla hamarosan szolgálatba is állhat, hiszen a próbák és a hatósági vizsga is sikeres volt, a mozdonyvezetőket pedig felkészítették a szolgálatra a szovjetek által eredetileg Németországba szállított, majd onnan Romániába került mozdonyon.
Lezárult a 92 53 0 651 004-9 pályaszámot viselő, a GYSEV által bérelt dízelmozdony hazai forgalomba állítását megelőző honosítás. A GYSEV szóvivőjétől, Rázó László a RegionalBahn megtudta: a gépen a PZB mellé felszerelték a hazai pályákon használt vonatbefolyásoló berendezést is. Emellett folyamatosan zajlott a mozdonyvezetők típusismereti képzése is, ez két hónapig tartott. A különféle próbák utolsó eleme a segélynyújtás kipróbálása volt.
A honosítás utolsó lépéseként a GYSEV soproni műhelyében megkapta a gép a vasúttársaság „felségjelzését”, így várhatóan augusztus 6-án már zöld-sárga matricákkal az oldalán debütálhat a Szombathely–Csorna szakaszon, ahol a Budapest és Szombathely között közlekedő IC-vonatok továbbításában segédkezik majd az orosz vasparipa.
A mozdony április 19-ére jutott el Romániából Sopronba, azóta tartott a gép honosítása és vizsgálata.
A mozdony április 19-ére jutott el Romániából Sopronba, azóta tartott a gép honosítása és vizsgálata.
Rajtra kész az orosz nagyvas. Augusztus 6-án, hétfőn már Szombathely és Csorna között debütálhat a hatalmas dízel
A „repcevasút” szolgálatában
(fotók: GYSEV)
(fotók: GYSEV)
A Sopronba érkezett 92 53 0 651 004-9 pályaszámú mozdonyt 879/1979 gyári számon építették Vorosilovgrádban. A 132 598-4 pályaszámon 1979. május 15-én kezdte meg a szolgálatát az NDK államvasútjánál, a DR-nél. Akkor Falkenberg (Elster) volt a honos fűtőháza. 1987. november 16-án hagyta el az első V6 jelű javítás után az akkor Karl-Marx-Stadtnak nevezett Chemintzben lévő főműhelyt.
1992. január 1-jén vezették be a nyugatnémet rendszerhez igazodó pályaszám-rendszert a DR-nél, ekkor kapta a 232 598-3 pályaszámot a gép. Innentől kezdve az életútja kalandosabb volt, 1992-ig Neubrandenburgban majd Schwerinben, majd Rostock-Seehafen fűtőházban szolgált. 2006. június 1-jétől Halle (Saale) G volt a honos telephelye. A gépet 2008. március 20-án búcsúztatták innen és másnap félreállították. A gép 2008-ban kapott még egy IS770 szintű javítást, majd 2009. május 25-ével törölték a DB AG állagából. Ekkor került előbb a Logistic Services Danubius S.r.l., Timisoara, majd a DB Schenker Rail Bulgaria EOOD, Pirdop állagába.
1992. január 1-jén vezették be a nyugatnémet rendszerhez igazodó pályaszám-rendszert a DR-nél, ekkor kapta a 232 598-3 pályaszámot a gép. Innentől kezdve az életútja kalandosabb volt, 1992-ig Neubrandenburgban majd Schwerinben, majd Rostock-Seehafen fűtőházban szolgált. 2006. június 1-jétől Halle (Saale) G volt a honos telephelye. A gépet 2008. március 20-án búcsúztatták innen és másnap félreállították. A gép 2008-ban kapott még egy IS770 szintű javítást, majd 2009. május 25-ével törölték a DB AG állagából. Ekkor került előbb a Logistic Services Danubius S.r.l., Timisoara, majd a DB Schenker Rail Bulgaria EOOD, Pirdop állagába.
Halász Péter