2012. 08. 21.

Komolyan takarékoskodik a MÁV-START

Bizony nagy lehet a baj a magyar vasútnál. Olybá tűnik, hogy az Állami Számvevőszék minapi jelentése nyomán a MÁV-START is megemberelte magát és felhagy a felesleges pazarlással. Ennek lehettünk szemtanúi Budapest-Keleti pályaudvaron a minap. Hiába, a takarékosság mindenek felett!




Aligha lehet pazarlással vádolni a MÁV-csoport személyszállító vasúti társaságát. A MÁV-START ugyanis a lehető legtakarékosabban oldotta meg, hogy felhívja a figyelmet a Keleti pályaudvaron az egyik menetjegykiadó terminál hibájára a Kerepesi út felőli csarnokban. Nyílván a MÁV-csoport alaposan átolvasta és megfontolta az Állami Számvevőszék jelentésében foglaltakat, hiszen csakis ennek tudható be az ilyen mértékű takarékoskodás. Hiába, immáron vége a pazarlásnak, a felesleges nyomtatásnak, a festék pocsékolásának. Nem szabad a drága színes festéket (színes tonert) pazarolni a nyomtatóban, hiszen az is sok-sok pénz. Meg kell oldani takarékosabban!
Sajnos azonban, úgy tűnik, a nyáron megszokott „irodai gyermekmegőrzőkkel” ellentétben az illetékes vasutasok egyik ifjú gyermeke sem volt bent az irodában, aki a MÁV-START arculati elemeit színes ceruzával, zsírkrétával vagy éppen filctollal elhelyezze a lapokon. Azonban az utasok tájékoztatása mindenekfelett való, így eme, egyébként még az e-mailek esetében is megkövetelt arculati elemek nélkül került ki a szóban forgó hirdetmény a gépekre.
Igényes, európai megoldás vagy kemény takarékoskodás? Aligha eldönthető kérdés. Itt hívjuk fel a figyelmet az automata mögött, jobbra, a peronzár kerítéséhez támasztott, a közeli bevásárlóközpontból származó bevásárlókocsira is. Igényes parkolási mód, ugye?
(fotók: Halász Péter)

Azt csak halkan jegyezzük meg, hogy talán a spórolást nem itt, nem így kellene kezdeni. Vagy vajon már a számítógépek használatát is korlátozzák, hogy legalább nyomtatott betűkkel jelenhessen meg a szöveg? Valószínűleg ez a helyzet, így csak a nyomtatóból elcsent A4-esre sikerült, néhány ugyancsak elcsent vastag filctollal felírni az utasokat a jegykiadó gép hibájáról tájékoztató szöveget felírni és kiragasztani.
Megjegyezzük: a fényképek 2012. augusztus 18-án készültek. Két nappal később, augusztus 20-án ugyanez az állapot fogadta a Keleti pályaudvaron az utasokat.

Halász Péter

Írásaink kommentálására a RegionalBahn Facebook-oldalán van lehetőség.