2012. 08. 21.

Gyorsvasúti siklás Berlinben

Súlyos vasúti baleset történt Berlinben. Az S25-ös viszonylaton Tegel és Schulzendorf között egy vonat teljes egészében kisiklott és részben az oldalára dőlt. Az első hírek előbb öt, majd később hat sérültről szóltak, az anyagi kár jelentős.





Kisiklott egy gyorsvasúti szerelvény Berlinben, az S25-ös viszonylaton. A Tegel és Schulzendorf megállók közötti sazkaszon történt balesetnek az első hírek szerint öt sérültje volt, időközben ez hatra emelkedett a hírek szerint. A hat kocsiból álló „Dreiviertelzug” mindegyik kocsija kisiklott és több jármű az oldalára dőlt. A berlini tűzoltóság szakemberei nagy erőkkel dolgoznak a műszaki mentésen és a sérültek ellátásán: mintegy hetven tűzoltó és 35 kocsi vonult a helyszínre. A sérülteket a közeli Aldi és Netto áruházak parkolójában látták el a szakemberek.
(a képek forrása: Der Tagesspiegel)

A baleset helyszíne

A kisiklott szerelvény
(fotó: Radio Berlin via facebook)

Az utasok java része sértetlenül úszta meg a balesetet, de többen sokkot kaptak. A nagy részük azonban nyugodtan várta, hogy a tűzoltók kiszabadítsák őket a vonatból. A vonat mozdonyvezetőjét sokkos állapotban vették kezelésbe az orvosok.
A vasúti pálya súlyosan megrongálódott, ahogy – értelemszerűen – a járművek is.
A baleset okáról egyelőre nem lehet semmit sem tudni, így a későbbi vizsgálatok hivatottak kideríteni, hogy miért hagyta el a pályát a 481/482 sorozatú motorvonat. Az elsődleges megállapítások szerint azonban vélhetően nem a járművekkel volt probléma, mint korábban, hanem egy kitérő nyílhatott meg a szerelvény alatt. A szóban forgó váltó egy korábbi iparvágány kiágazása volt korábban, amelyet azonban bent hagytak a folyó pályában, az itteni egyvágányú, nyíltvonali pályarészt fedezendő védőcsonkába terelte volna a vonatokat.
A vonalon egy villámcsapás nyomán már reggel óta biztosítóberendezési zavarral szembesültek a szakemberek. Emiatt a vonatok csak lépésben közlekedhettek, a közeli útátjáró szem működött rendesen, jelzőőr vigyázta a vonatforgalmat. Valószínűleg összefüggésbe hozható ez a biztosítóberendezési zavar a balesettel – biztosat, mint mindig, csak a vizsgálatok lezárultával szabad állítani. Szemtanúk megerősítették, hogy az utasításoknak megfelelően, láthatóan a szabályokat betartva a vonat mintegy 40 km/h-s tempóval haladt – hívójelzés esetén ez a bevett sebességkorlátozás Németországban –, ezt megerősítik az elsődleges vizsgálati adatok is, tudatta a szövetségi rendőrség. A vonat első két kocsiját az érintett váltó még a megfelelő irányba vezette, a többit viszont a csonkavágány felé terelte.
A DB vonatpótló buszokat szervezett a Tegel (Alt-Tegel)–Hennigsdorf szakaszra, bentebb, Gesundbrunnen és Tegel (Alt-Tegel) között a BVG járatait ajánlják az utasok figyelmébe. Azt egyelőre senki sem meri megbecsülni, hogy mekkora az anyagi kár és mikor adhatják vissza a forgalomnak az egyébként megsérült pályát.

Halász Péter

Legutóbbi frissítés: 2012. augusztus 21., 16:22