A német mozdonyok szinte mindennaposnak számítanak Hollandiában. Nem csak azért, mert az NS egykori teherfuvarozó ágazatát a DB-csoport vette meg, hanem azért is, mert maga a „régi” DB Schenker is átjár a több áramrendszerű mozdonyaival a szomszédos országba. De azért nem minden német mozdony jelenik meg olyan sűrűn a holland síneken.
Valószínűleg egyszerű véletlen folytán maradt a vonaton a a DB AG egyik, csak belföldi forgalomra alkalmas mozdonya. A 152 033-ast a Dillingenből Sloehavenbe tartó 47790 számú tehervonat élén sikerült Eindhovenig eljuttatni, ott sorozták ki a holland 1612-es számú gép által vontatott vonatból. A hírek szerint az történt, hogy a német mozdonyvezető Venloban, a holland-német üzemváltó állomáson elfelejtette leakasztani és félreállítani a mozdonyt a vonat elejéről.
Eindhovenben a furcsa páros. A 152-est itt sorozták ki a vonatból és juttatták vissza az német területre. További képek a szerző galériájában láthatók, ide kattintva
(fotó: Co Teijken, forrás: flickr)
Venlo állomás helyszínrajza. A kék szín a német, a sárga a holland felsővezetéki rendszert jelzi. A pontozott vágányok pedig átkapcsolhatók a két rendszer között
(forrás: bueker.net)
(fotó: Co Teijken, forrás: flickr)
Venlo állomás helyszínrajza. A kék szín a német, a sárga a holland felsővezetéki rendszert jelzi. A pontozott vágányok pedig átkapcsolhatók a két rendszer között
(forrás: bueker.net)
Érdemes azonban megjegyezni, hogy Venlo állomás nyugati felén, ahol a gép megállt a vonattal, a felsővezetékben a Hollandiában alkalmazott 1500 V-os egyenáram van, tehát nem csak a DB AG-s mozdonyvezető felejtette el valamit, ugyanis az állomási tartaléknak kell ilyenkor a német gépet átállítani a német rendszerű felsővezeték alá.
A mozdonyt végül visszajuttatták Venloba, ahol ismét a hazai pálya felé vehette az irányt.
A holland Railion dízelmozdonya a német testvércég egy 155-ösével tolat Venlo nyugati váltókörzetében. Itt holland delej van a drótban, a „Stasicontainer” nem menne sokra vele
(fotó: Nánási Zoltán)
(fotó: Nánási Zoltán)
Nem mellesleg nem ez az első eset, amikor elfelejtették a németek a gépcseréket. A kilencvenes években rendszeresen előfordult, hogy Brémából Sandeig a tartályvonat élén elvitték a 140-es sorozatú tehervonati mozdony rajta maradt a vonaton, mert a gépcserét elfelejtették és csak rájárt a 216-os sorozatú dízelmozdony, itt mintegy 45 kilométert sikerült feleslegesen elcibálni a villanymozdonyt.
Halász Péter